Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس دانشگاه: قوام نظام ما به دین است

به گزارش روابط عمومی، در مراسم جشن عیدغدیر خم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که سیزدهم مهرماه با حضور رییس بسیج اساتید استان، رییس دانشگاه و معاونین، اساتید و کارمندان دانشگاه، مسئول بسیج کارکنان سپاه شهدای ارومیه و مسئول حوزه 2 شهری شهید باباساعی ارومیه در سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه تشکیل گردید دکتر حب نقی رییس دانشگاه در ابتدای جلسه به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر حب نقی گفت: قوام نظام ما به دین است و اگر جوان ما بر حول محور دین و آموزه های آن نگردد و شکل گیری شخصیتش بر اساس دین نباشد هیچگاه نمی تواند برای نظام و آرمان های شهداء مناسب و به دردبخور باشد.

وی با اشاره به فاجعه دردبار منا گفت: فضای کشور ما و تمام دنیای اسلام متاثر از منا است این حادثه مصیبت بار غم جانکاهی را برای امت اسلامی و ایران عزیز به وجود آورد و ما برای تمامی درگذشتگان مغفرت  و برای سعودی های ملعون، آرزوی نابودی داریم.

دکتر حب نقی تاکید کرد: خداوند عمر آل سعود را کم و شرشان را کوتاه کند.

وی در ادامه سخنان خود گریزی قرآنی به مسئله امامت و غدیر خم زد و افزود: پروردگار در میعادی سی روزه که با حضرت موسی داشت و بعد آن را به چهل شب تغییر داد دستور فرمود که هارون برادر حضرت موسی در این مدت که حضرت موسی در میان قومش نیست رهبر ملت یهود باشد و با این حال، مگر ممکن است برای آخرین دین خود، سرپرست و رهبری تعیین ننماید.

رییس دانشگاه در ادامه گفت: علی مع الحق و الحق مع العلی و بنا بر این سخن زیبا، ما باید خودمان را با حضرت علی و خصایص و خصایل والای آن حضرت تطبیق دهیم ما نباید گمان بریم که دین و عمل به آن کهنه شده، نه و هیچگاه نخواهد شد چون که الهی بودن  و گرایش به دین در فطرت همه ی انسان ها است و از بین نخواهد رفت هر چند برخی جوانانمان ظاهر دین گریز به خود گرفته اند.

وی با اشاره به تفکر بسیج گفت: ایده بسیج از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی و با تاکید بر این عقیده که همه در قبال انقلاب و کشور مسئول هستند شکل گرفت و این مردم در قالب بسیجی در زمان جنگ نقش خود را به بهترین وجه ایفاء نمودند.

دکتر حب نقی افزود: وظیفه بسیجی ها در زمان جنگ دفاع از مرزهای کشور بود اما الان دشمن نه در آن سوی مرزها بلکه در کشور ما، درون خانواده ها و حتی باطن ما وجود دارد و بنا بر تغییر موضع دشمن، وظیفه بسیجی نیز تغییر کرده است.

رییس دانشگاه تصریح نمود: امروز فحشا، ارتشا، رشوه گیری، دروغ که جز اصلی تعاملات انسانی شده است، سست بنیانی خانواده ها و صدها منکر تبدیل به عرف و معروف شده است و همگان باید با تفکری بسیجی گونه با آن مبارزه کنیم و این مبارزه را از درون خود و خانواده هایمان آغاز کرده و در جامعه تسری دهیم.

نمایش کلیپ، موسیقی، اجرای مسابقات مختلف و سخنرانی شیوای یکی از رزمندگان در خصوص زوایای پنهان جنگ و اقتدار نظامی امروز ایران، از دیگر بخش های این مراسم بود.

این مراسم به همت پایگاه بسیج شهید یعقوبی دانشگاه ارومیه ترتیب یافت.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir