Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تودیع و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مسئولین نهاد مرکزی، حوزه های علمیه استان، دانشگاه ارومیه، صنعتی ارومیه، اساتید و دانشجویان، 27 ام آبان ماه در محل سالن اجتماعات دانشکده علوم برگزار گردید حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسم حسینی رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان، دانشگاه ارومیه را یک مجموعه بزرگ معرفی کرد که دارای توانمندی بسیار و پتانسیل های فوق العاده برای همگرایی، همفکری و همکاری در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب می باشد.

حجت الاسلام دکتر اسم حسینی گفت: رسالت مهم ما در دانشگاه ها، فراهم کردن زمینه برای انسان سازی دانشگاه ها است.

دکتر حب نقی رییس دانشگاه ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر قریشی و حجت الاسلام صفدر محمدی مسئول و معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه را غنیمتی بس ارزشمند برای دانشگاه و برخاسته از دانشگاه ارومیه دانست و گفت: حجت الاسلام قریشی سالیان سال بود که سکان نهاد رهبری در دانشگاه را عهده دار بود و در این سالها، از هیچ تلاشی دریغ نکرد و ما خوشحال هستیم که این استاد برجسته دانشگاه، امروز،نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه می باشند .

وی ادامه داد: همچنین از مسئولیت خطیر حجت الاسلام محمدی در مدت 18 سال همکاری ایشان در نهاد با همراهی مسئول نهاد و در مدتی که جایگزین موقت دکتر قریشی در نهاد رهبری بودند و امروز وظیفه خطیر مدیریت حوزه های علمیه استان و تربیت طلاب را بر عهده شان گرفته اند سپاسگزاری و افتخار می کنیم که ایشان هم از اساتید دانشگاه ارومیه هستند.

دکتر حب نقی افزود: دانشگاه ارومیه با 17000 دانشجو، پانصد نفر عضو هیأت علمی و 800 نفر کارمند، با تمام اعتبارات و عده و عدت در اختیار مسئولین است و هدایت و راهبری فکری و علمی دانشجویان باید سرآمد تمام تلاشهای ما باشد که اگر حرکت های مسئولین امر، متخلق به خلق خوش محمدی، باقری، حسنی و رضوی باشد آن زمان است که می  توانیم در قلب دانشجویان نفوذ کنیم و آن ها را به سمت ارزشهای مکتبی سوق دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر قریشی نماینده ولی فقیه در استان دیگر سخنران این نشست بود.

وی با اشاره به آیاتی از سوره اسراء گفت: خداوند در این آیات خطاب به حضرت محمد، سه تکلیف را از مولفه های مدیران موفق بیان می فرماید.

بر اساس سخانان حجت الاسلام قریشی، تهجد و ارتباط با خدا، صداقت در رفتار با مردم و کمک خواستن از خدا در مسیر سیطره بر بندگان، این سه تکلیف مهم است.

وی محیط دانشگاه را محیطی بسیار پویا و فعال و تفهیم و تدقیق در امور دانست و اظهار داشت: محیط دانشگاه و کار در کنار اساتید، دانشجویان و کارمندان این مجموعه، برای من فرح بخش بود و من به آن سالها و حضور در کنار این عزیزان، غبطه می خورم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر قریشی از مسئولین نهاد نمایندگی خواست: مطالبات رهبر معظم انقلاب از دانشگاهیان را بارها و بارها بازخوانی نمایید و در راستای عمل به آنها، از هیچ کوششی دریغ نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی مدیر حوزه های علمیه استان، نیز در این نشست گفت: امورات خداوندی دارای فراز و نشیب است و آنچه در این میان مهم است رضایت خداوند، از اعمال ما است.

وی ادامه داد: مالکیت اصلی و حقیقی مختص پروردگار عالمیان است و انسان ها در هر کجا و هر سمتی که حضور دارند رفتارشان باید رنگ خدایی داشته باشد.

حجت الاسلام محمدی،  نظارت دینی و فرهنگی بر امورات دانشگاهیان در کنار مدیریت دانشگاه را چه در کسوت همکاری و چه مشاورت، از وظایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری عنوان کرد.

همچنین در این نشست میرمجید سید قریشی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد مرکزی به ایراد سخن پرداخت.

وی گفت: تفاوت کشور ما با دیگر کشورها، جهان بینی ما، جهان بانی ما و جهان آرایی ما است که با دیگر ملل و اقوام متفاوت است.

قریشی خاطرنشان ساخت: در برهه ای که مسئولین انقلاب اسلامی می خواستند ایران را با نگاه دینی اداره نمایند با مخالفت اکثریت کشورها و اذعان شان به شکست این طرح مواجه بودیم اما اکنون با گذشت سی و چند سال از پیروزی انقلاب، ما به دنیا نشان دادیم که دین و نگاه وحیانی به علم، مانع مردم سالاری نخواهد بود بلکه با سرعتی فراتر از دیگر کشورها، مسیر موفقیت را با همراهی ملت ایران و همدلی و همراهی آنان، طی نمودیم.

وی در سخنان خود اذعان نمود: ایران در برنامه ریزی های آخرالزمانی، جایگاه ویژه ای دارد و آن چنان که در اخبار و روایات آمده، دو قیام بزرگ آخرالزمان سید خراسانی و سیدحسنی از این خطه خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا کیومرزی، مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه، نیز در این نشست و در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه ارومیه با تقدیر از حسن نظر مسئولین نهاد مرکزی از انتخاب شان به این سمت، گفت: از پیشنهادات، انتقادات، نکته نظرات و دیدگاه های افراد در چهارچوب آیین نامه نهاد رهبری و شورای عالی فرهنگی، با تمام وجود استقبال می نماید.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمهدی قریشی، تودیع و حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا کیومرزی، به سمت مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ارومیه معرفی شد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir