Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار هیأت رییسه دانشگاه با اعضای هیأت علمی دانشکده کشاورزی

در این نشست، که بیست و پنجم آبان ماه در سالن اجتماعات دانشکده منابع طبیعی صورت پذیرفت در ابتدای مراسم بعد از تلاوت قرآن کریم، دکتر صمدی رییس دانشکده کشاورزی، گزارش اجمالی از وضعیت دانشکده کشاورزی ارائه نمود.

وی با بیان اینکه دانشکده کشاورزی اولین دانشکده دانشگاه ارومیه بوده و از قدمت طولانی برخوردار است گفت: در حال حاضر، 97 عضو هیأت علمی این دانشکده، وظیفه تربیت بیش از 2000 دانشجو را بر عهده دارند.

دکتر صمدی همچنین از روند احداث گلخانه 1000 متر مربعی دانشگاه، گزارشی ارائه نموده و افزود: در بیش از 10 هکتار از اراضی دانشگاه، آبیاری تحت فشار با استفاده از تجهیزات پیشرفته صورت می گیرد به اضافه 2 هکتار از اراضی دانشگاه که مجهز به سیستم های آبیاری نوین شده اند، وی نامگذاری ساختمان ها و شناسنامه کردن آنها را از دیگر فعالیت های دانشکده شمرد و از تجهیز و میزبندی در هفت آزمایشگاه توسط دفتر معاونت عمرانی دانشگاه تقدیر و تشکر نمود.

وی همچنین از معاونت پشتیبانی بخاطر احداث و فراهم نمودن پارکینگ مسقف برای همکاران آن دانشکده سپاسگزاری نمود.

دکتر صمدی، دانشکده کشاورزی را دانشکده ای فعال و پویا برشمرد و به نقش آن در احیای دریاچه اشاره و افزود: عقد قرارداد طرح جامع کاهش مصرف آب با ایجاد الگوهای آموزشی و ترویجی کشاورزی با ستاد احیاء از جمله این طرح ها می باشد.

سپس دکتر حب نقی و اعضای هیأت رییسه در جایگاه قرار گرفتند و قبل از پاسخگویی به سوالات  و مشکلات همکاران، رییس دانشگاه در سخنانی به دیدار روسای دانشگاه ها با مقام معظم رهبری اشاره و افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری به نکات بسیار مهمی اشاره نمود.

وی به تبیین علم نافع از دیدگاه رهبری پرداخت و ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر فقط 10 درصد مقالات منتشر شده، در مسائل کشور نافع است ادامه داد: ما علمی می خواهیم که به درد حل مشکل جامعه و منطقه بخورد، جوانان را کارآفرین و مشکلات کشور را حل نماید و گرنه صرف نوشتن مقاله و ارتقاء آکادمیک نه تنها هیچ دردی را دوا نمی کند بلکه خسارت به بیت المال و خدشه به اهمیت علم می گردد.

وی ضمن تاکید بر اینکه رهبر معظم بر، ماموریت محور، کردن دانشگاه ها تاکید داشتند و نسبت به افزایش کیفیت تحقیقات و آموزش و پژوهش عنایت ویژه ای نموده اند افزود: حضرت آقا، اقتصاد دانش بنیان را پایه و اساس اقتصاد مقاومتی برشمردند.

وی همچنین در ادامه از تعداد کم شرکت های دانش بنیان در استان آذربایجان غربی شکایت کرد و همکاران را دعوت به تشکیل این شرکت ها نمود و تصریح داشت: اساتید می توانند در زمینهای نازلو که بسیار وسیع هستند شیوه های نوین کشاورزی را اجرا نمایند.

رییس دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره به کمبود منابع آبی، خشکسالی ها و از بین رفتن تالاب ها و ... افزود: اکنون، نگاه ما به دانشکده کشاورزی است.

در ادامه جلسه حاضرین، به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداخته و هیأت رییسه به سوالات آنها پاسخ دادند.

اهم سوالات، پیشنهادات و انتقادات همکاران دانشکده کشاورزی:

1- بوروکراسی اداری و پیچیده در سیستم اداری و مالی دانشگاه

2- کمبود خدمات رفاهی برای اساتید دانشگاه و عدم فعالیت چشمگیر ستاد رفاهی

3- کمبود کارشناس و تکنسین در آزمایشگاه ها

4- عدم فرصت یکسان برای پایان نامه ها و پروپوزال های در سطح دانشگاه

5- کمبود یارانه و وسایل جانبی آن.

در ادامه جلسه، اعضای هیأت رییسه به بیان نکته نظرات خود در خصوص مسائل مطروحه پرداختند که شرح آن در ذیل ذکر می گردد:

دکتر سلیمان پور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در این نشست گفت: در طی سال جاری،  5/1 میلیارد تومان صرف آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شده است و همچنین 5/1 میلیارد تومان هم به دانشکده اختصاص داده ایم.

دکتر منصورفر مشاور رییس در امور برنامه ریزی، بودجه و تشکیلات در میان این جمع گفت: متاسفانه در ساختار فعلی دانشگاه، 80% بودجه دانشگاه، صرف حقوق و مزایای کارکنان می گردد که صحیح نبوده و اصلاح می گردد.

وی افزود: تمامی سعی ما این است که منابع مالی دانشگاه را افزایش دهیم و همچنین در راستای ارائه وام کم بهره به همکاران با چند بانک  مذاکره کرده ایم که انشاءالله نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

دکتر مناف پور مشاور رییس در امور طرح های عمرانی گفت: انتقاد از روند طولانی میزبندی ها، صحیح است ولی ما باید قوانین جاری و اداری را رعایت کنیم.

وی افزود: هر آزمایشگاه ( میزبندی) ، 900 میلیون ریال هزینه در پی دارد و دانشکده کشاورزی، 25 آزمایشگاه دارد که اگر همه را نوسازی کنیم بودجه ای معادل بیش از 20 میلیارد ریال لازم است.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir