Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

برگزاری کارگاه آموزشی بهره ­برداری از سیستم­های توزیع مدرن برق با حضور پروفسور محمد شاهیده­پور توسط دانشگاه ارومیه 

گروه برق دانشگاه ارومیه با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی مشترک تحت عنوان "بهره­ برداری از سیستم­های توزیع مدرن برق با حضور منابع انرژی تجدیدپذیر و مدیریت سمت مصرف" با حضور استاد برجسته جناب آقای دکتر محمد شاهیده­پور می­ نماید.

این سمینار به بررسی نقش شبکه ­های هوشمند در توسعه بهره ­برداری سیستم­های توزیع انرژی الکتریکی، معاملات انرژی و توسعه تبادل پاسخگویی بار مبتنی بر مدل حوضچه­ به منظور مدیریت موثر عدم قطعیت­ های ناشی از منابع انرژی تجدیدپذیر می­ پردازد. بهره­ برداری از سیستم­های توزیع آینده نیاز به در نظر گرفتن مدلی مناسب برای برنامه­ ریزی بهینه پاسخگویی بار در میان فراهم­ کنندگان این محصول به عنوان روشی مناسب در مدیریت عدم قطعیت­ های منابع انرژی تجدیدپذیر و حتی شرایط پرباری شبکه می­ باشد. بسته­ های پیشنهادی کاهش بار که عمدتا توسط صنایع بزرگ و متوسط فراهم می­آید، با حداکثر نمودن سطوح رفاه عمومی و با برآورده نمودن قید تعادل تولید و تقاضا و نیز قیود داخلی بهره ­برداری از این صنایع مورد تسویه واقع شده و مشارکت هر کدام از صنایع در کاهش مصرف تعیین می­ گردد. اینچنین مکانیزمی می­تواند در بستر برنامه­ ریزی بازار روز پیش­رو تلفیق گردد. در این بستر، یک چارچوب ترتیبی دو مرحله­ ای در نظر گرفته می­شود که در مرحله اول برنامه­ ریزی تصادفی روز پیش­رو به منظور محاسبه قیمت­های حاشیه­ ای محلی انتظاری انجام می­ پذیرد. در مرحله دوم براساس مقادیر انتظاری محاسبه شده، مدل پیشنهادی تبادل بار پاسخگو تسویه می­گردد. در این مدل، برنامه­ ریزی تصادفی بهره­ برداری از شبکه توزیع برون­ رفت­ های احتمالی تجهیزات همچون فیدرهای توزیع و خطاهای پیش­ بینی تولیدات تجدیدپذیر و بار شبکه را در نظر می­گیرد. مطالعات عددی به عمل آمده قابلیت­های مدل پاسخگویی بار در برنامه ­ریزی بهره­ برداری از شبکه­ های توزیع مدرن را با لحاظ نمودن عدم قطعیت­ های مختلف تایید می­ نماید. 

سوابق علمی و پژوهشی پروفسور محمد شاهیده­پور

ایشان استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و مدیر مرکز نوآوری مهندسی برق Galvin Centerدر انستیتو تکنولوژی ایلینویز آمریکا می­ باشند که به مدت بیش از 30 سال استاد دانشگاه ایلینویز بوده و در سال­های 2005-2010 بعنوان رییس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر این دانشکده فعالیت داشته­ اند. همچنین ایشان مدیر و پایه گذار مرکز تحقیقات، تکنولوژی و کاربرد شبکه ­های هوشمند انرژی بخصوص در سطح شبکه­ های توزیع و ریزشبکه­ های انرژی بوده­اند.

پروفسور شاهیده­پور بعنوان متخصصی برجسته در زمینه طراحی و بهره ­برداری بهینه سیستم­های تولید و توزیع مدرن انرژی برق در سطح بین­ المللی شناخته شده ­اند و نیز عضو کمیته مطالعات ریزشبکه‌های سازمان ملل می­ باشند. در این راستا، ایشان پروژه‌های عملی متعددی را در زمینه طراحی ریزشبکه­ های انرژی در بسیاری از کشورهای کمتر توسعه یافته جهان پیاده­ سازی نموده ­اند. پروفسور شاهیده­پور به عنوان عضو هیات مدیره انجمن مهندسی برق و انرژی موسسه IEEEبوده و بعنوان معاون انتشارات این انجمن و سردبیر مجله IEEE Transactions on Smart Grid فعالیت داشته­ اند. علاوه بر این، ایشان مدرس برجسته و عضو مرتبه Fellowاین موسسهشناخته شده ­اند. ایشان مولف 6 کتاب در معتبرترین موسسات علمی بین المللی و بیش از 400 مقاله در معتبرترین مجلات مهندسی برق در زمینه برنامه­ ریزی بهینه سیستم­های تولید و توزیع برق می­ باشند و موفق به دریافت بسیاری از جوایز مربوط به طرح­های برتر و بهترین مقالات در سطح بین المللی گشته­ اند.

 

زمان: 23/09/1394  ساعت 10 صبح

مکان: کیلومتر 11 جاده سرو، پردیس نازلو،سالن اجتماعات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه ارومیه

شرکت برای عموم آزاد و رایگان است.

لازم به ذکر است در صورت تمایل به دریافت گواهی شرکت در کارگاه آموزشی مبلغ 200000 ریال اخذ می گردد.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir