Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کارگاه آموزشی بهره برداری از سیستم های توزیع مدرن برق در دانشگاه ارومیه برگزار گردید

به همت گروه مهندسی برق دانشکده فنی و مهندسی، کارگاه آموزشی بهره برداری از سیستم های توزیع مدرن برق با حضور پروفسور محمد شاهیده پور استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی ایلینویز برگزار شد.

کارگاه آموزشی بهره برداری از شبکه های توزیع مدرن برق با استقبال دانشجویان، اساتید و کارشناسان گروه برق و کامپیوتر، کارشناسان شرکت توزیع و امور انتقال نیروی برق استان آدربایجان غربی و نیز با حضور مسئولین شهری از جمله اعضای شورای اسلامی شهر و معاونان شهرداری ارومیه در روز ششم دیماه برگزار شد.

در ابتدا دکتر جواد نوری نیا رییس دانشکده فنی و مهندسی به تشریح اهمیت موضوع بهره برداری بهینه از شبکه های برق رسانی و بخصوص شبکه های توزیع انرژی الکتریکی پرداخت.

وی در ادامه به وضعیت فعلی گروه برق در تربیت کارشناسان و متخصصین مورد نیاز صنایع استان اشاره داشته و جایگاه گروه برق را در دانشکده فنی و مهندسی بسیار پراهمیت توصیف کرد.

همچنین رییس دانشکده فنی از حضور پروفسور محمد شاهیده پور به عنوان یکی از برجسته ترین متخصصین صنعت برق جهان در دانشگاه ارومیه قدردانی نمود و این جلسه را آغازی برای طی قدم های آتی در این مسیر دانست.

در ادامه پروفسور محمد شاهیده پور به بررسی نقشه راه و آینده شبکه های توزیع انرژی الکتریکی پرداخت و گفت: به منظور افزایش بهره وری در سیستم های مدرن برق نیاز به بهره گیری هر چه بیشتر از منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک می باشد.

وی با تشریح کامل مزایا و چالش های پیش روی این امر، هوشمند سازی و افزایش ارتباطات دوطرفه بین بهره برداران شبکه و مصارف پایین دست را به عنوان راهکاری در راستای تسهیل این فرآیند دانسته و افزایش پاسخگویی بار را در این راستا مطرح کرد.

همچنین تجربیات صنعتی و میدانی برخی از دانشگاه های برجسته صنعتی جهان تشریح و مزایای فنی و اقتصادی حاصله از این فرآیند به طور کامل مورد بحث قرار گرفت. علاوه بر این، مفهوم هوشمند سازی سیستم قدرت در اصل تحت عنوان رفتار هوشمند و مدیریت انرژی کارآمد توسط یک مصرف کننده معنی شد و از طرفی از دید بهره بردار سیستم نیز هوشمندی به معنی کنترل بهنگام و کارآمد سیستم در رفع خطاهای احتمالی و جلوگیری از بروز قطعی های طولانی مدت برق مورد بحث واقع شد.

پروفسور شاهیده پور به بیان تجربیات خود در تدوین استراتژی کنترل هوشمند ترافیک در سطح کلانشهرها با الهام گیری از رفتار پخش توان در سیستم های الکتریکی اشاره داشته و روش بسیار کارآمدی را جهت هدایت و مسیردهی خودروها در سطوح خیابان ها و بزرگراه ها بیان کرد.

کنترل ورود و خروج قطارهای شهری و مدیریت انرژی آن ها در لخظات توقف و شروع حرکت در ایستگاه، تغییر در تکنولوژی لامپ های مورد استفاده در روشنایی معابر و کنترل زمان قطع و وصل و زاویه تابش آن ها در راستای دست یابی به یک شهر هوشمند و زیبا در کنار مصرف بهینه انرژی الکتریکی از دیگر موارد سخنرانی پروفسور محمد شاهیده پور بود.

در انتهای جلسه، به منظور قدردانی از حضور پروفسور محمد شاهیده پور در دانشگاه ارومیه، لوح یادبودی توسط رییس دانشکده فنی و مهندسی و برخی از مسئولین شهری ارومیه به وی اهداء گردید.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir