Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیستم حسابداری تعهدی برای اولین بار در دانشگاه­­های کشور در دانشگاه ارومیه راه اندازی گردید

بنابر اعلام مشاور مالی معاون اداره مالی و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دانشگاه ارومیه برای اولین بار در سطح دانشگاه های کشور توانست سیستم حسابداری تعهدی را در این مجموعه، راه اندازی و اجراء نماید.

دکتر حب نقی رئیس دانشگاه در این مراسم که با حضور مدیران استانی، مشاور رئیس در امور برنامه ریزی، بودجه و تشکیلات، اعضای هیات رئیسه، مدیران مالی و کارکنان امور مالی دانشگاه برگزار شد ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران در اجرایی شدن سیستم حسابداری تعهدی که در راستای اجرای مصوبه های 4 و 5 قانون توسعه و نیز مصوبات هیات امناء و هیات رییسه  انجام شده، راه اندازی این سیستم را رسماً اعلام کرد.

دکتر حب نقی گفت: هدف اصلی این طرح، شفاف سازی حساب ها و ارائه حساب های مالی از بهای تمام شده و کل و همچنین تهیه گزارش و عملکرد کل و صورت حساب های دوره ای آسان می باشد.

وی افزود: همچنین از ثمرات این سیستم، امکان پذیری دقیق تر ارزیابی دانشگاه است و با توجه به اینکه دانشگاه در مسیر استراتژی میان مدت خود گام برداشته و انضباط مالی و برنامه ریزی، سر لوحه اجرای استراتژی است تقارن این دو را به فال نیک می گیریم و امید به برنامه ریزی مالی بهتر برای دانشگاه داریم.

در ادامه دکتر مهرانی مشاور مالی معاون اداره مالی و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه  دانشگاه به عنوان مرکز علمی و آموزشی باید در تمامی عرصه ها پیشرو باشد از مدیریت دانشگاه به جهت سوق حسابداری به چنین مسیری تقدیر نمود.

در ادامه دکتر حیدری رییس کمیته داخلی دانشگاه و رییس سیستم تعهدی گفت: با توجه به اینکه بخش های مختلف دانشگاه مشتریان خاص خود را دارد و مستلزم این است که با اطلاعات تهیه شده حداکثر رضایت را به آنها ببخشد، این سیستم پایه محکمی برای مدیریت و بهینه سازی مصرف منابع انسانی و بستر سازی برای فعالیت و بودجه عملیاتی است.

در پایان دکتر منصور فر مشاور رییس در امور برنامه ریزی، بودجه و تشکیلات افزود: با توجه به راه اندازی موفق این سیستم، دانشگاه ارومیه وظیفه خود میداند در صورت تمایل دستگاه ها و سازمان های استان، آنها را در راه اندازی و اجرای سیستم یاری نماید.

این مراسم یازدهم اسفند ماه در سالن شورای ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir