Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشگاه ارومیه با ستاد فرماندهی مرزبانی استان آذربایجان‌غربی تفاهم‌نامه علمی امضا کرد

تفاهم‌نامه همکاری فیمابین رییس دانشگاه و فرماندهی مرزبانی استان به ‌منظور بهره‌مندی از توانمندی‌های علمی دانشگاه ارومیه در راستای حل مسائل و مشکلات مرتبط با مرز و آسیب های اجتماعی آن منعقد شد.

در جلسه ای که یکم اردیبهشت ماه در دفتر ریاست دانشگاه تشکیل شد فرمانده مرزبانی استان به همراه هیأت همراه حضور یافت و در خصوص مشکلات مربوط به مرز و مرزبانی سخن گفت.

سردار عباسی گفت: استان آذربایجان غربی بیش از 967 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری نخجوان دارد که بیش از 800 کیلومتر آن در ارتفاعات واقع شده و مشکلات خاص خودش را دارد و ما امیدواریم با توسعه تعاملات تحقیقاتی و پژوهشی با دانشگاه مادر استان، باری از دوش مرزداران برداریم.

دکتر حب نقی نیز در این نشست با ذکر حدیثی از حضرت محمد(ص) گفت: سلامت و امنیت دو نعمتی هستند که بعد از فقدان، متوجه ارزش آنها می شویم و با توجه به وضعیت کنونی کشورها بخصوص کشورهای همسایه که درگیر جنگ و آشوب هستند، به خوبی می توان به ارزش خدمات مرزداران پی برد.

رییس دانشگاه ادامه داد: ما خود را مدیون زحمات بی دریغ مرزبانان دانسته و همچنین تلاش در جهت رفع مسائل آنان را در وهله اول، وظیفه انسانی و در وهله دوم، وظیفه سازمانی خود می دانیم.

در این جلسه که چند تن از معاونین و مدیران دانشگاه و نماینده پارک علم و فناوری نیز حضور داشتند طرح مسائل مرز به صورت مدون و اعلام دقیق نیازهای مرزبانی، حضور دانشجویان در مناطق مرزی، ایجاد مهندسی معکوس در مورد تجهیزات و امکانات موجود در مرزها و ...  مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

سرهنگ گلابی معاون اجتماعی و رییس دفتر تحقیقات کاربردی مرزبانی استان تعامل مشترک در زمینه های مسائل اجتماعی، فرهنگی و علمی را دو عامل اصلی پیشرفت و ترقی در کشور دانست و تصریح نمود: با توسعه این همکاری، واحدهای مختلفی مسیر صعود را طی خواهند کرد و ضمن بسط و گسترش موضوعات پایان نامه های دانشجویان در خصوص مسائل مرز، افزایش معلومات و آگاهی آنان در خصوص مسائل مرزی را نیز در پی خواهد داشت.

اهدای لوح به رییس دانشگاه و تقدیر از سه تن از اساتید دانشگاه ارومیه که در زمینه معضلات مرز فعالیت پژوهشی داشته اند از برنامه های جانبی این نشست  بود که از طرف مرزبانی استان صورت گرفت.

دکتر سیدجعفر زنوزی، دکتر ناصرسلطانی و دکتر حسن حیدری این سه اساتید بودند.

 

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir