Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجمین کنفرانس ملی پیشرفت های ابر رسانایی در دانشگاه ارومیه آغاز بکار کرد

دکتر محمد اخوان عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و از اعضای کمیته علمی در مراسم افتتاحیه این کنگره که با حضور اساتید، دانشجویان رشته فیزیک، معاونین و روسای دانشکده ها برگزار گردید از برگزاری دهمین کنفرانس بین المللی فیزیک در شهریور 96 خبر داد و گفت: این کنگره بین المللی نیز به صورت دو سالانه برگزار می شود و و وظیفه برگزاری با شکوه و پر بار علمی آن بر عهده دانشجویان و محققین است.

دکتر حسن صدقی دبیر اجرایی و عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه نیز ضمن خوشامدگویی به میهمانان و پیشتازان عرصه علم ابررسانایی گفت: مواد ابررسانا جایگاه ویژه ای در تحول شگرف ابزار پزشکی و صنعتی ایفاء می کند این مواد به صورت گسترده مورد مطالعه و تحقیق دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی جهان قرار می گیرد و هر روز دستاوردهای تازه ای از خواص علمی و کاربرد صنعتی این مواد بدست می آید.

دکتر صدقی در ادامه از همکاری انجمن ملی فیزیک ایران قدردانی نمود و افزود: از تمام کسانی که در راستای توانمندی علمی کشور بخصوص در شاخه ابررسانایی تلاش می کنند ممنونم و معتقدم این دانش می تواند تحولی عظیم در جهان ایجاد کند.

وی تصریح نمود: ساخت دستگاه های فوق دقیق و یا قطارهای با سرعت بالای 500 کیلومتر در ساعت، تحولی است که در نتیجه بکارگیری موارد ابررسانا بوده است وتحقیق در خصوص کاربردها و خواص ذاتی این مواد امروزه مورد توجه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دنیا است و کشور ما هم در چندین دانشگاه بزرگ از جمله دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه ارومیه، دانشگاه تهران و دانشگاه شهید چمران و الزهرا در خصوص این مواد تحقیقات گسترده ای را انجام می دهد و تعداد قابل توجهی دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری در این زمینه فعالیت می کنند.

دکتر مقصود سلیمان پور معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه دیگر سخنران نشست بود.

وی گفت: کنفرانس ها و نشریات علمی پژوهشی بهترین مکان هایی هستند که اساتید و پژوهشگران می توانند تولیدات فکری و آخرین یافته های علمی شان را با سایر محققین به اشتراک بگذارند.

معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه تصریح نمود: یکی از اهداف استراتژیک  دانشگاه ارومیه،  حمایت از تشکیل شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی ایده های علمی است و ما از تمام محققین سراسر کشور دعوت می کنیم در به ثمر رسیدن این هدف یاریگر ما و اقتصاد و دانش کشور باشند.

گفتنی است این کنفرانس به مدت دو روز از چهاردهم اردیبهشت در دانشگاه ارومیه برگزار می گردد و حدود 41 مقاله از محققان در خصوص ابررسانایی در آن ارائه خواهد شد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir