Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون فرهنگی وزیر علوم: بدون آگاهی از فرآیند ها و تخصص، کار فرهنگی تأثیر معکوس دارد

مداخله در تحول فرهنگی نیازمندی ها و اطلاعات وسیع تری می طلبد و صرف دغدغه فرهنگی کافی نیست و بدون آگاهی از فرآیند ها و تخصص، کار فرهنگی تأثیر معکوس دارد. این مطلب را دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم در جمع هیأت رئیسه و مدیران فرهنگی دانشگاه ارومیه بیان کرد.

در این دیدار که در روز چهارشنبه سوم شهریور ماه در محل ساختمان اصلی اداری دانشگاه ارومیه صورت پذیرفت دکتر هاشمی با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگی دانشگاه ها از وضعیت جامعه بهتر است افزود: طبق پژوهش های انجام شده بیش از 92 درصد دانشجویان به مبدأ و معاد اعتقاد راسخ داشته و اکثریت آنها فرایض دینی را بعمل می آورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: ما نباید در ترویج و گسترش حجاب خدای ناکرده رو در روی دانشجویان قرار بگیریم بلکه باید با همدلی و با تکیه بر روش های فرهنگی و بصورت زمان بندی شده حرکت کنیم. وی همچنین به نقش اساتید دانشگاه در کارهای فرهنگی اشاره و افزود: اعتماد، تعامل و مشارکت اساتید در کارهای فرهنگی می تواند بسیاری از معضلات را حل نماید.

معاون فرهنگی وزیر علوم همچنین به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اشاره نمود و گفت: انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده فرصتی است که می تواند باعث افزایش گفتگوهای مثبت و بحث های آزاد اندیشی گردد و رسالت دانشگاه ها و مسئولین آنها تنها افزایش مشارکت دانشجویان و آحاد مردم می باشد.

در ایتدای این دیدار رئیس دانشگاه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی دانشگاه ارایه کرد. وی خاطر نشان کرد که دانشگاه ارومیه برنامه های فرهنگی ویژه ای برای خوابگاه ها و دانشجویان طرح و اجرا کرده و تلاش دارد که فضای معنوی همراه با نشاط را بین دانشجویان افزایش دهد.

 

 

 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir