Public Relations News Website

امروز

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشگاه ارومیه کارنامه سه ساله خود را به اصحاب رسانه ارائه کرد

دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه در نشستی که هیجدهم دیماه مصادف با سومین سال انتصابش به سمت رییس دانشگاه با نمایندگان خبرگزاری ها، صدا و سیمای استان و روزنامه های ملی و محلی داشت به تشریح عملکرد دانشگاه در سه سال گذشته پرداخت.

دکتر حب نقی در ادامه به سابقه دانشکده ادبیات مهاباد اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به نیاز منطقه به رشته های پژشکی و پرستاری و توافق استاندار محترم، روسای دانشگاه های ارومیه و علوم پزشکی و نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی، دانشکده ادبیات مهاباد و در راستای آبادانی و پیشرفت بیشتر استان، در مراحل پایانی تکمیل احداث، به دانشگاه علوم پزشکی جهت تحصیل دانشجویان پرستاری واگذار شد.

رییس دانشگاه در این گردهمایی که در پردیس شهر صورت گرفت گفت: دانشکده ادبیات و علوم انسانی و اقتصاد و مدیریت از اصلی ترین طرح های عمرانی نیمه کاره بود که وزارت اعلام کرده بود توسط بخش خصوصی به اتمام برسد اما با اختصاص بودجه داخلی دانشگاه، از 48 درصد پیشرفت کاری به 99 درصد رسیده و در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد.

 

دکتر حب نقی همچنین در سخنان خود از ثبت پردیس شهر دانشگاه به عنوان اثر ملی یاد نمود و افزود: تمام آثار تاریخی این مجموعه و مسکن طبیب که جزو اولین دانشگاه های کشور محسوب می شود توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرمت و بازسازی و به عنوان اثر ملی ماندگار می شود.

رییس دانشگاه همچنین از تصویب تاسیس دانشکده های پتروشیمی، برق و کامپیوتر، فناوری های نوین، شیمی و تربیت بدنی در هیات امناء خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اکنون دانشکده ادبیات و علوم انسانی در شهر مستقر است در نظر گرفته ایم دانشکده های تازه تاسیس در محل تازه احداث دانشکده ادبیات در پردیس نازلو مستقر شوند.

وی همچنین به روابط علمی مشترک فیمابین دانشگاه ارومیه و دانشگاه های کشور خارجی اشاره کرد و تصریح داشت: در این سه سال تعاملات و تفاهمات بین المللی  با دانشگاه‌های دیگر کشورها داشته ایم که از جمله آنها می توان فنی، استانبول، ارزروم از ترکیه، دهوک اربیل و بغداد عراق، گنت بلژیک، لئوبن اتریش، فیلیپس ماربورگ آلمان، سن پطرزبورگ روسیه، IRTA اسپانیا و یوتای آمریکا را نام برد.

 

مرجعیت دانشگاه ارومیه در زمینه آب، ایجاد بازارچه، ساخت خوابگاه توسط بنیاد 15 خرداد و بخش خصوصی، همکاری در ساخت نیروگاه انرژی برق و گلخانه صنعتی، استقلال پارک علم و فناوری از دانشگاه، تدوین استراتژی دانشگاه در افق 5 و ده ساله، زیرساخت های ورزشی دانشگاه، برنامه های فرهنگی، مشاوره تندرستی و ورزشی دانشگاه، احداث باغ بوتانیک و چهار باغ در پردیس شهر، ابراز نارضایتی رییس دانشگاه ارومیه از نقش کمرنگی که ستاد احیای دریاچه ارومیه برای دانشگاه در این خصوص قائل شده، سرقت علمی و ... از مواردی بود که توسط رییس دانشگاه در این جلسه بیان شد.

 

سپس خبرنگاران حاضر در جلسه سوالات شان در خصوص دانشگاه و عملکرد مسئولین را از دکتر حب نقی جویا شدند.

 

 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir