Public Relations News Website

امروز

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 

تمهیدات دانشگاه ارومیه برای جذب، دانشجویان نخبه و ممتاز در مقاطع مختلف تحصیلی

مدیریت استعدادهای درخشان دانشگاه ارومیه که یکی از مدیریت های تابعه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه است، تمهیداتی را در جهت جذب، هدایت و شکوفایی دانشجویان نخبه و ممتاز در مقاطع مختلف تحصیلی در نظر گرفته است.

این تمهیدات با توجه به رسالت ذاتی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و با محور قرار دادن تربیت و پرورش دانشجو، به عنوان یکی از ارکان نظام آموزش عالی، به منظور تسهیل و حمایت از این سرمایه های ارزشمند و بهره گیری از آیین نامه های شورای هدایت استعداد های درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به جذب دانشجوی دارای استعداد تحصیلی بالا می نماید.


دانشگاه ارومیه در این راستا، تسهیلاتی از قبیل امکان ادامه تحصیل و پذیرش بدون آزمون در مقاطع بالاتر، استفاده از وام چندین برابر وام های دانشجویی، اولویت قرار دادن دانشجویان استعداد درخشان در انتخاب خوابگاه و استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای دانشجویان حائز شرایط و برای دانشجویان کارشناسی ارشد که در آزمون سراسری رتبه های زیر 10 را کسب نموده اند اعطای کمک هزینه تحصیلی به صورت ماهیانه و خرید لپ تاپ را ارائه می دهد.


جلیل فرخی رییس اداره هدایت استعداد های درخشان دانشگاه ارومیه با بیان مطالب فوق گفت: تعداد دانشجویان استعداد های درخشان پذیرش شده بدون آزمون در سال تحصیلی 96-95 در مقطع کارشناسی ارشد 103 نفر و در مقطع دکتری 19 نفر بوده و پذیرش رتبه های برتر کارشناسی ارشد بر اساس ثبت اطلاعات رتبه اولی در پرتال سازمان سنجش و آموزش کشور، 22 نفر می باشد که تلاش و پشتکار این دانشجویان باعث شده که از لحاظ سطح علمی از سایر دانشجویان هم رشته، هم ورودی خود متمایز شده ومیزان موفقیت آنها نسبت به سایر دانشجویان مشهود تر باشد.


همچنین افزود: معیار انتخاب و پذیرش بدون آزمون دانشجو از طریق سهمیه استعداد های درخشان، هر سال با تغییراتی به صورت فراخوان و بر اساس آخرین دستور العمل ها در سایت معاونت آموزشی - استعداد های درخشان دانشگاه قرار می گیرد.


گفتنی است: دانشگاه ارومیه از سال 86، پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد را داشته که به این فرآیند، در سال 90، پذیرش دانشجوی رتبه اول در مقطع دکتری نیز اضافه گردیده است و همچنان ادامه دارد.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir