Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نوشداروی برق خوزستان به توليد انبوه نرسيد

دکتر علی حسن زاده از اساتید گروه شیمی دانشکده علوم دانشگاه ارومیه پوشش های عایق مقره سوزنی برق فشار قوی ساخته است که می تواند مشکل قطعی برق خوزستان را که ناشی از ریزگردها و رطوبت شرجی است حل کند.

ساخت پوشش های پلیمری برق فشار قوي صنعتي از كارهاي مهم فناورانه و اقتصادي مي باشد و در دوران اوج تحريم ها مواد اوليه اين پوششها كه غالبا از آلمان و كره جنوبي وارد مي شد قطع گرديد. در سال ٩٠  شركت توزيع برق آذربايجان پروژه ساخت اين پوششها را به دانشگاه اروميه محول نمود. نمونه اوليه اين پوشش عايق توسط دكتر علي حسن زاده با بهترين فرمولاسيون و به روش قالب گيري صنعتي به تعداد ٥٠ عدد پس از چهار سال توليد شد كه بسيار بهتر از نمونه هاي خارجي بود.

داشتن ولتاژ شکست 39 کیلو ولت برای 5/2 میلیمتر ضخامت عایق، تجدید پذیر بودن و داشتن قابلیت پخت دوباره، تولید مواد اولیه آن در داخل، داشتن مقاومت بالا در برابر نور خورشید و داشتن طول عمر بالا و ... از مزایایی است که این پوشش عایق در مقایسه با نمونه آلمانی دارد.

دکتر حسن زاده در خصوص تولید انبوه این محصول گفت: در نیمه اول سال 95 شرکت توزیع نیروی برق استان تصمیم گرفت در مقیاس نیمه انبوه از این پوشش ها تولید کرده و در یک خط انتقال برق به طور واقعی مورد آزمایش قرار دهد و در صورت مثبت بودن نتایج، مجوزتولید انبوه مشترک این پوشش ها از توانیر گرفته شود ولی متاسفانه این امر تاکنون اتفاق نیافتاده است. امید است با جدی گرفتن بیشتر این نوع اختراعات توسط مسولین امر و همکاری بیشتر دانشگاه ارومیه این طرح به تجاری سازی و تولید ثروت از دانش بیانجامد.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir