Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراسم پرفیض اعتکاف امسال با حضور بیش از 300 نفر از دانشگاهیان دانشگاه ارومیه برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن ماه مغفرت الهی، مراسم معنوی اعتکاف با شرکت 340 نفر از دانشجویان دختر، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه از بیست و دوم فروردین آغاز شد و با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در مسجد پردیس نازلو دانشگاه ارومیه تا بیست و چهارم فروردین ماه ادامه داشت.

معتکفین در طول سه روز از سخنرانی  حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی قریشی؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، دکتر اسم حسینی مسئول استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین کیومرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام  رهبری در دانشگاه ارومیه، دکتر حب نقی رییس دانشگاه ارومیه و سایر اساتید و علمای دینی بهره مند شدند.

دکتر سید مهدی قریشی نماینده مقام معظم رهبری در استان در روز دوم اعتکاف پس از قرائت نماز جماعت با اشاره به نقش مهم اعتکاف در جامعه و زندگی فردی افزود: اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی می باشد به برکت نظام مقدس جمهوری، این مراسم در کل کشور اجرا می شود.

همچنین ایشان تاکید کرد: اعمال ما سرمایه ما هستند و قیامت ما را می سازند، در همین ایام جوانی جلودار نفس خود باشید و دین و ایمانتان را  قوی کنید.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: انسان به هر جریانی وابسته شود، در همان جریان رشد پیدا می کند و در نتیجه کیفیت زندگی آینده او بر اساس آن رقم خواهد خورد. وقتی بنا شد انسان در ابتدای زندگی با وابستگی و دلدادگی به خدا زندگی را شروع کند، طبیعی است که رشد و توسعه او در این مسیر در حوزه عبودیت و بندگی خدا و حائز شدن تمام مزایای بندگی خواهد بود.

همچنین دکتر حب نقی رییس دانشگاه ارومیه در جمع دانشجویان معتکف این دانشگاه اظهار داشت : اعتکاف فرصتی برای تدبر در انتخاب مسیر زندگی است، در حال اعتکاف بهترین عبادات این نیست که خود را خسته کنید، نمازهای طولانی بخوانید؛ بلکه مهم این است که به نقطه ای برسید که خود را در محضر خدا احساس کنید. خداوند مخاطب شماست و این همان نقطه تجلی ذات مقدس پروردگار است.

گفتنی است: برگزاری جشن ولادت حضرت علی (ع) و مراسم عزاداری وفات حضرت زینب (س)، حلقه های معرفتی، جلسات تفسیر و قرائت قرآن کریم، مراسم دعای توسل، زیارت عاشورا و اعمال ام داوود با حضور مداحان از دیگر برنامه های مختلف اعتکاف بود.

این مراسم در روز سوم با اهدای یک شاخه گل و یک جلد از کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی به هر یک از شرکت کنندگان پایان یافت.

لازم بذکر است مراسم اعتکاف دانشجویان پسر نیز در دانشگاه آزاد واحد ارومیه و با حضور سخنرانان و مسئولین دانشگاه ارومیه برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir