Public Relations News Website

امروز

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراسم افتتاحیه همایش گیاهان دارویی دیم ایران در دانشگاه ارومیه آغاز شد

امروز بیستم تیرماه دومین همایش ملی گیاهان دارویی دیم ایران در پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه با حضور نزدیک به 200 پژوهشگر و علاقمند آغاز گردید.

دکتر نظریانی قائم مقام رییس دانشگاه ضمن خوشامدگویی به میهمانان از وضعیت بد و در حال احتضار دریاچه ارومیه سخن گفت و قهر طبیعت، استفاده نادرست مردم منطقه و شهر از آب و سوء تدبیر دولتمردان وقت را سه عامل اصلی خشکی دریاچه  دانست.

در ادامه دکتر عباس حسنی عضو هیات علمی و دبیر علمی همایش گفت: استان آذربایجان غربی بدلیل موقعیت خاص جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی که دارد دارای تنوع بالای گونه های گیاهی دیم است.

 

دکتر حسنی افزود: تاکنون نزدیک 1200 گونه گیاهی دارویی در استان آذربایجان غربی شناسایی شده که 500 گونه آن جنبه کاربردی و ارزش دارویی بالایی دارند.

دبیرعلمی همایش، ایده اصلی برگزاری این همایش را "کشت دیم بر اساس اصول علمی" عنوان و ادامه داد: امیدوار هستیم با توجه بیشتر به این عرصه بتوانیم هدایت سرمایه سرمایه گذاران، انگیزه فعالیت برای کارآفرینان و فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان را در این رشته ایجاد نماییم.

در ادامه دکتر رحیمی عضو هیات علمی و دبیر اجرایی همایش از مشکلات و معضلات تولید گیاهان دارویی و توزیع آن گفت.

وی نبود بازاریابی مناسب، عدم استفاده از روشهای جدید استخراج، عدم تولید محصول باکیفیت، عدم انجام تحقیقات بنیادین در این زمینه، هزینه تولید بالا و نبود صرفه اقتصادی برای تولیدکننده، موازی کاری ارگان ها و عدم وجود مزارع الگو در شهرستان های استان را از جمله موانع پیشرفت در مورد گیاهان دارویی دیمی عنوان کرد.

دبیر اجرایی به فعالیت های انجمن علمی گیاهان دارویی در استان اشاره نمود و تصریح کرد: گسترش بیشتر شعبات شهرستانی، برگزاری همایش با عنوان گیاهان دارویی هالوفیت، انتشار نشریه گیاهان دارویی با مشارکت بین المللی، تالیف کتب کاربردی در زمینه کشت گیاهان، ایجاد مزارع الگوی در شهرستان های استان از برنامه های آینده این انجمن است.

دومین همایش گیاهان دارویی دیم ایران به میزبانی دانشگاه ارومیه با ارائه 170 مقاله توسط پژوهشگران طی دو روز، همراه با نمایشگاههای مختلف گیاهان دارویی برگزار می شود.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir