Public Relations News Website

امروز

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آیت الله صانعی نماینده ولی فقیه و سرپرست بنیاد 15 خرداد در دانشگاه ارومیه: امام خمینی(ره) مردم را می شناخت و مردم امام را.

آیت الله صانعی در جلسه پیش از آغاز مراسم کلنگ زنی خوابگاه دختران دانشگاه ارومیه که به همت بنیاد 15 خرداد ساخته می شود گفت: امام خمینی ، رسول مرسل یا ائمه معصوم نبود اما می توانیم او را تشبیه کنیم و اسطوره ای بدانیم که هیچ کار و سخنی را از روی هوی و هوس انجام نمی داد و نمی گفت بلکه همواره عواقب کار را می سنجید.

حاج شیخ حسن صانعی بیان داشت: شناخت متقابل  رهبر و مردم از همدیگر می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات امروز باشد و امام کسی بود که علم، عرفان، شناخت صحیح اسلام و قرآن و اخلاق اسلامی را برای ما به یادگار گذاشت.

وی افزود: امام خمینی عاشق دانشگاه بود و منشا تمام خوبی ها را از دانشگاهها و حوزه ها می دانست.

نماينده ولي فقيه ادامه داد: در هیچ مرحله ای از زندگی و در هیچ اتفاقی امام را دچار سختی و هراس ندیدم بلکه همیشه آرامش بر ایشان مسلط بود و هیچ کاری برایشان سخت نبود.

در ادامه دکتر حب نقی رییس دانشگاه ارومیه گفت: استان آذربایجان غربی یک استان مرزی بوده و همواره در طول تکوین انقلاب و جنگ درگیر جنگ و کشمکش بوده و این درگیری امنیتی تا به امروز نیز ادامه دارد که این مسئله بر محرومیت و عقب افتادگی این استان در شاخصه های توسعه دامن زده است.

وی در این نشست که با حضور مسئولین استانی و معاونین و مدیران دانشگاه برگزار شد ساخت خوابگاه، مدارس و مشارکت در ساخت سد و دیگر اقدامات خیر خواهانه را از برکات و همکاری بنیاد 15 خرداد با بخش های مختلف جامعه عنوان نمود و از مدیریت این بنیاد به جهت ساخت خوابگاه دخترانه در دانشگاه تقدیر نمود.

دکتر حب نقی همچنین با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه، تشکیل شرکت های دانش بنیان و کارآفرین شدن فارغ التحصیلان را به عنوان بخش مهمی از این برنامه بیان کرد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر قریشی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه حضور آیت الله صانعی را موجب خیر و برکت برای دانشگاه و شهر ارومیه عنوان کرد.

وی ضمن تقدیر از احداث خوابگاه توسط بنیاد 15 خرداد، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: بر اساس این حدیث، فرزند صالح، علم نافع و صدقه جاریه پس از مرگ نیز برای بنده، حسنات در پی دارد و ابراز امیدواری کرد ساخت خوابگاه به عنوان صدقه جاریه برای مسئولین امر محسوب شود.

نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز به عنوان دیگر سخنران با بيان مشكلات استان پراهميت آذربایجان غربی، اين استان را داراي سابقه تاريخي و انقلابي فراوان و نيازمند توجه بیشتر مسئولين دانست و ساخت این خوابگاه را حلقه اتصال بنیاد 15  خرداد به مسائل علم و فناوری عنوان کرد.

همچنین پیام دکتر محمداسماعیل اکبری مشاور سرپرست بنیاد 15 خرداد در نشست مذکور قرائت شد.

گفتنی است: کلنگ احداث خوابگاه دخترانه 250 نفره طرح خورشید بیست و نهم مرداد ماه در پردیس نازلو دانشگاه جنب خوابگاه دخترانه طوبی در مساحتی به وسعت 4500 مترمربع زیربنا، توسط حجت الاسلام و المسلمین قریشی و حجت الاسلام و المسلمین نظام زاده نماینده بنیاد 15 خرداد به زمین زده شد.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir