Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

 

باسمه تعالی

دانشجویان عزیز

 همکاران بزرگوار

 سال تحصیلی نو را که با ایام حماسه حسینی(ع) و هفته دفاع مقدس همزمان شده است را گرامی داشته و به روح پر فتوح همه شهدای بزرگوار اسلام و ایران درود می فرستم.

دوستان عزیز، حضور پر شور شما در انتخابات غرور آفرین ریاست جمهوری در  ۲۹ اردیبهشت ماه، نه تنها رای به کارآمدی و مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی؛ بلکه رای به تداوم و بهبود سیاستهای دولت تدبیر و امید بود. امروز دولت محترم به پیروی از انتظارات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی، تکیه بر درون و ایجاد و تقویت روابط عزتمند با دنیا، پیش تر از گذشته عزم خود را راسخ نموده تا مشکلات گوناگون عرصه های اجتماعی را حل و فصل نماید.

اما نکاتی که در این مجال مایلم به آنها اشاره نمایم:

۱- به همه دانشجویان بویژه دانشجویان جدیدالورود سلامی گرم و پدرانه می فرستم و از اینکه دانشگاه ارومیه را به عنوان محل تحصیل خویش انتخاب نموده اند تشکر می نمایم. فرزندانم! دانشگاه ارومیه گرچه در منطقه ای کمتر توسعه یافته در کشور قرار گرفته است ولی با تلاش همکاران، اساتید عالم، کارکنان دلسوز و همت خود دانشجویان توانسته است در سالیان اخیر به موفقیتهای چشمگیری دست پیدا نماید. قرار گرفتن اساتید در لیست های برتر بین المللی و کشوری، موفقیت دانشجویان در مسابقات قرآنی، موفقیت در المپیادهای علمی، دانشجوی نمونه کشوری و قهرمانی در مسابقات ورزشی کشوری و بین المللی تنها مثالهای اندکی از این مجاهدتها در سال گذشته و امسال می باشد. عزیزانم دوران جوانی و مهلت استفاده از این فرصت گرانبهای خدادادی زود گذر و کوتاه می باشد و باید وجه همت اصلی شما در دانشگاه فراگیری علم و معرفت و سربلندی خانواده های چشم انتظار باشد. آگاه باشید که فطرت های پاک، ضمایر بی آلایش و احساسات ظریف شما ممکن است مطمع تنگ نظران و سیاست زدگانی باشد که شما را صرفاً برای پیشبرد اهداف دنیوی و کوتاه مدت خود می خواهند  و کاری جز پاشیدن بذر یاس و نامیدی در جامعه ندارند.

  ۲-  نکته بعدی اهتمام به نقد سازنده است، اصالتاً هویت دانشجو و دانشگاه تحلیل و نقد امور است و مدیریت دانشگاه طی چند سال گذشته با باز نمودن فضای دانشگاه و هزینه نمودن برای آن، عملاً ثابت کرده که این یک امر تبلیغاتی نبوده بلکه باوری قلبی است. همه دانشجویان و دانشگاهیان با گرایشهای سیاسی در قالبهای شفاف و قانونی آزادند نظرات و راهکارهای تسهیل و بهبود امور دانشگاه را بیان نمایند.

 جایی که امیر مومنان حضرت علی (ع) می فرماید: « خود را بالاتر از آن نمی دانم که دچار خطا و اشتباه نشوم و از خطا در کارهایم ایمن نیستم، مگر خداوند مرا کفایت کند» به تبع اولی ما نیز مصون از خطا و اشتباه نیستیم ولی نقد سازنده با تخریب متفاوت است و چه کسی است که متوجه  تفاوت ماهوی ادبیات تخریب و ادبیات نقد نباشد؟!

ای که در کشتن ما هیچ مدارا نکنی    سود و سرمایه بسوزی و محابا نکنی!

۳-  برنامه راهبردی دانشگاه به امضاء مقام عالی وزارت رسیده و جهت اجرا ابلاغ شده است و مدیران دانشگاه مسئول و موظف به اجرای این برنامه هستند. این برنامه به طور کامل محقق نخواهد شد مگر با همدلی و همکاری  اساتید، کارمندان و همه دانشجویان. از اهداف کلان این برنامه: کارآفرین تربیت شدن فارغ التحصیلان، تولید دانش فنی، حمایت از تشکیل شرکت های دانش بنیان، ارتقاء دانشگاه به سطح مرجع علمی در زمینه آب و.... می باشد و اقدامات خوبی در این موارد شروع شده که توسط همکارانم در فرصتی دیگر به تفصیل بیان خواهد شد.

 4- دانشگاه با مدیریت صحیح منابع و اکثراً از عواید داخلی توانست پروژه های عظیم (دانشکده اقتصاد و مدیریت و دانشکده های برق و کامپیوتر و علوم ورزشی) و ساختمان دانشگاه در تهران را که با اهتمام مسئولین قبلی شروع  ولی متوقف مانده بود به اتمام برساند و هم اینک این پروژه ها آماده بهره برداری و افتتاح می باشند.

 5-  دانشگاه ارومیه به جهت موقعیت ویژه جغرافیایی خود، مامن و مسکن دانشجویانی از اقوام، ادیان و مذاهب مختلف می باشد. این تنوع بی نظیر باید نقطه قوت ما بوده و به آن افتخار نماییم. وحدت، تعامل، برابری و برادری بایستی سرلوحه همه امور باشد. این وحدت و یکپارچکی در عین تنوع به برکت خون شهدای عزیزمان حاصل شده و متاعی بس گرانبها است. یادمان نرود علیرغم این تنوع، همگی ایرانی هستیم و به ایرانی بودمان افتخار می کنیم.

در پایان ذکر این نکته را ضروری می دانم که اساتید فرهیخته، کارشناسان خدوم، کارمندان دقیق، مسئولین سخت کوش خوابگاه ها، نگهبانان، دوستان فضای سبز و بی ادعایان مسئول پاکیزگی دانشگاه، همگی موتور محرک دانشگاه بوده و اینجانب خاضعانه از تلاشهای متعهدانه شان  تشکر نموده و خویش را موظف به قدردانی عادلانه از آنها می دانم. به این همکاران نیز سفارش اکید می نمایم تا از توفیق خدمت به جوانان پاک این سرزمین که نعمت بزرگی است نهایت بهره را برده و از هیچ کوششی دریغ نورزند.

 سلامتی و توفیقات روز افزون همه شما بزرگواران را از درگاه ایزد متعال مسئلت می نماید.

پاینده باد جمهوری اسلامی ایران

دکتر رحیم حب نقی

رییس دانشگاه

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir