Public Relations News Website

امروز

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر علی سرافراز یزدی رییس اسبق دانشگاه ارومیه درگذشت

دکتر سرافراز رییس اسبق دانشگاه ارومیه و استاد پیشکسوت گروه شیمی در شامگاه یکم آبان ماه دار فانی را وداع گفت.

دکتر علی سرافراز یزدی در سال ۱۳۲۹ در مشهد چشم به جهان گشود دوره ابتدایی و متوسطه را در مشهد به اتمام رساند و پس از کسب مدرک لیسانس شیمی از دانشگاه فردوسی جهت ادامه تحصیل در سال ۱۳۵۴ به دانشگاه بیرمنگام انگلیس رفت و سرانجام در سال ۱۳۵۹ موفق به کسب مدرک دکتری شده و در بهمن ماه همان سال به ایران بازگشت و اولین مسئولیت وی ریاست دانشگاه ارومیه در۱۳۶۰ بود.

وی همچنین در سالهای بعد به عنوان مسئول دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد از سال ۷۰ تا ۷۴  و از  سال ۱۳۷۵ به عنوان معاون آموزشی این دانشگاه منصوب شد و از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷ به عنوان رئیس دانشگاه فردوسی مشغول به کار بود؛ در سال ۱۳۸۳ با انتخاب مردم مشهد و کلات به عنوان نماینده مجلس در مشهد انتخاب شد.

 توصیه های دکتر علی سرافرازیزدی: توصیه من به همکاران جوانم و یا دوستانی که در کارهای اجرایی هستند این است که هیچگاه از مسائل تحقیقاتی و آموزشی غافل نباشند و حتما درکنار کارهای اجرایی خود به عنوان اولویت اول خود در نظر بگیرند که بسیار مهم است .
توکل و توجه به خدا را جزو اعتقادات و باورهای حتمی خودمان قرار دهیم؛ یعنی باور کنیم که جز او کسی قادر نیست مشکلات کار را حل کند و باور کنیم که او توانای مطلق است . اگر این را باور داشته باشیم انسان هیچ گاه خسته و نا امید نمی شود . به این مسئله توجه داشته باشیم که سختی ها و شرایط مشکل، انسان را می سازد؛ لذا به جوانان و دانشجویان پیشنهاد می کنم سعی کنید از کارهای سخت نترسید و فرار نکنید ، به سراغشان بروید . آنجاست که انسان احساس می کند کاری انجام داده که مفید است . در کارهایتان منظم باشید . یکی از سفارش های مولا علی در شب وفاتشان در بستر بیماری به حسنین این است که آنها را به نظم در امورشان وصیت می کند . امروزه در جامعه یکی از مشکلاتمان بی نظمی است و وظیفه ما دانشگاهیان این است که خودمان ، حرکاتمان و زندگیمان را منظم کنیم تا این نظم به دانشجویان نیز منتقل شود تا جامعه پیشرو ، فعال و منظم داشته باشیم . نظم سرلوحه همه کارهاست .

هر کاری به ما محول می شود سعی کنیم به خوبی و با دقت آن را انجام دهیم ، چرا که ما در مکتبمان معتقد هستیم که عالم محضر خداست و همه ما در پیشگاه خداوند هستیم . چطور زمانی که ما در مقابل پدرمان ، اساتیدمان و یا یک روحانی عالی قدری قرار می گیریم ، خودمان را جمع و جور می کنیم و مواظب کردارمان ، رفتارمان و حرف زدنمان هستیم . پس اگر در همه وقت و در همه کارهایمان خداوند را محضر خود بدانیم همه کارها به درستی انجام می شود .

سعی کنیم که وقت خود را با مطالعه و یادگیری در ابعاد مختلف پر کنیم . یک بعدی نباشید . زندگی انسان فقط شیمی و فیزیک نیست . بلکه انسان ابعاد گوناگون سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و ... را دارد و بایستی خودمان را در تمام این ابعاد پرورش دهیم . ما مسلمان هستیم و اعتقاد داریم بهترین گزینه و چیزی که می توانیم به آرامش برسیم ذکر خداست و ذکر خداوند قرآن است . توجه داشته باشید در ساعاتی از روز چند ساعتی ، چند دقیقه ای ، هر چقدر که فرصت دارید صفحاتی از قرآن را بخوانید و در آن تامل کنید و با خداوند خلوت کنید که کلام خداوند به ما آرامش می دهد و راه زندگی را می آموزد .

توصیه جدی من به جوانان این است که از جوانی تمرین کنید تا چه از نظر  اخلاقی و چه فکری پاک بمانید زیرا اگر به مسائل ناپاک و هوسرانی آغشته شویم در زمان های بعدی کنترل و تهذیب آن تقریبا غیر ممکن خواهد بود . پاک زندگی کردن و لقمه حلال و پاک بدست آوردن یکی از اولویت های هر انسان است . گذشته از مسلمان بودن الویت هر انسان است .( به نقل از سایت دانشگاه فردوسی مشهد)

 

برای ایشان طلب غفران الهی و برای خانواده معظم شان صبر و سلامت آرزومندیم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir