Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه در مراسم بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی ایران با بیان این سخن گفت: بسیاری از دول در مقابل ظلم و ستم و تجاوزهایی که به کشورهای مظلوم در سراسر دنیا انجام می شود سیاست بی تفاوتی و نادیده انگاری در پیش می گیرند اما ایران بدون توجه به نژاد و رنگ و مذهب در هر جای دنیا که ظلمی صورت بگیرد نمی تواند طریقه بی تفاوتی در پیش بگیرد و از مظلوم حمایت می کند و این در تعارض با سیستم جاری بین الملل است و با منافع قدرتهای بزرگ منافات دارد و همین دلیل اصلی دشمنی آنها با ایران است.

وی در ادامه ضمن تبریک سی و نهمن بهار آزادی گفت: من سه عامل بدیهی استبداد شدید پهلوی، سرسپردگی شخص اول مملکت به قدرتهای بزرگ بخصوص آمریکا و بیداری ملت ایران را از مهمترین عوامل به وجود آمدن انقلاب میدانم و چه بسا ملت هایی که اکنون در استبدادی شدیدتر زندگی می کنند اما آن بیداری و آگاهی لازم جهت اعتراض و انقلاب را ندارند.

دکتر حب نقی ادامه داد: تحلیل فرمایشات مقام معظم رهبری این مسئله را خاطرنشان می سازد که قدرتها و نظام های مسلط هیچ گاه با نظام اسلامی ایران سازگاری صدر صد نخواهند داشت و اگر گاهی موافقت های ظاهری هم باشد در باطن امر و اساساً با نظام ما و آرمان های آن مخالفت هستند.

وی سوءمدیریت، کم کاری ها و بسیاری از فسادهای اکنون ایران را به مثابه کف و خار و خاشاک روی آب دانست وعنوان کرد: اینها به کناری خواهند رفت و هرگز نمی توانند جریان زلال انقلاب اسلامی را خدشه دار کنند.

همچنین وی افزود: اعتراضات اخیر ایران نشان داد که باید در رفتارهایمان بازنگری کنیم؛ ملت ما مسلماً در بر روی کار آوردن انقلاب عظیم اسلامی اشتباه نکرده است و سیستم حکومتی ما منبعث از مردم است.

رییس دانشگاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: مبدا این اقتصاد و طرز تفکر باید از نتایج پژوهش و تحقیقات اساتید و از داخل دانشگاه های ما صادر شود نه از علوم و تکنولوژی که از خارج وارد شده و بومی نیست و نمی تواند دردی از کشور دوا کند و این انتظار ما از همه اساتید است.

دکتر حب نقی در ادامه با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه بیان داشت: این برنامه در آغاز راه است و ما بیشترین تلاشمان در این عرصه، تربیت دانشجویان کارآفرینی است که ضمن ایجاد بازار کسب و کار برای خود بتوانند افرادی را نیز وارد بازار کسب و کار کرده و اشتغالزایی نمایند.

گفتنی است: این مراسم با اجرای برنامه های مختلف خاطره گویی، مسابقه حضوری، عاشیق خوانی، ایستگاه سلامت، پخش کلیپ و ... 17 بهمن ماه در سالن شورای دانشگاه ترتیب یافته بود.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir