Public Relations News Website

امروز

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

همایش کشت ارگانیک و ازدیاد گیاهان دارویی (3) بیستم تیر ماه با حضور مسئولین استانی و پژوهشگران صاحب نام کشور در دانشگاه ارومیه آغاز شد.

در ابتدا دکتر امیر رحیمی دبیر اجرایی همایش گفت: استان آذربایجان غربی دارای بیش از 7500  گونه گیاه دارویی و یکی از پتانسیل های بسیار قوی برای فعالیت های علمی و تحقیقاتی در این عرصه است و از اهداف اصلی برگزاری این همایش، توسعه کشت، فرآوری و مصرف این گیاهان ضمن رعایت کاهش یا عدم مصرف نهاده های شیمیایی است.

دکتر رحیمی امضای تفاهم نامه مشترک با مرکز تحقیقات کشاورزی استان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه و برگزاری دوره ها و جلسات مختلف آموزشی را از فعالیت های انجمن گیاهان دارویی شعبه استان آذربایجان غربی نام برد که اکنون سه سال است در دانشگاه ارومیه تاسیس شده است.

دبیر اجرایی همایش همچنین در ادامه سخنان خود از برگزاری همایش گیاهان دارویی هالوفیت با محوریت گیاهان دارویی شور اطراف دریاچه ارومیه و همایش بین المللی تولید و فرآوری گیاهان دارویی در طی دوسال آینده خبر داد.

دکتر نظریانی قائم مقام رییس دانشگاه ارومیه ضمن خوشامدگویی به میهمانان، گفت: نام گیاه دارویی، امنیت و سلامت و اطمینان خاطر را برای انسان متذکر می شود و بطور حتم نتایج تحقیقات پژوهشگران به هموار شدن راه در این خصوص کمک خواهد کرد.

دکتر نظریانی در ادامه با اشاره به اینکه اولین مدرسه طب در همین مکانی است که میهمانان همایش در آن حضور دارند اظهار کرد: اولین آموزشکده پزشکی به اصطلاح امروز؛ حدود 120 سال پیش توسط ژوزف کارکران پزشک در همین مکانی که الان همایش برگزار می شود مستقر بود و خرسندیم که امروز نیز شاهد برگزاری همایش گیاهان دارویی که نامرتبط به پزشکی و سلامت نیست هستیم.

در ادامه دکتر قیاسی نائب دبیر علمی همایش گفت: در طی یکسال گذشته این دومین همایش ملی با موضوع گیاهان دارویی است که در دانشگاه ارومیه برگزار می شود و در این همایش حدود 197 مقاله به صورت پوستر و شفاهی ارائه خواهد شد.

وی کنترل بیماری ها در کشت ارگانیک، معرفی انگور به عنوان یک گیاه دارویی، کاربرد گیاهان دارویی ارگانیک در صنعت دمنوش و نوشیدنی های درمانی، مکان یابی نواحی مستعد کشت زعفران در استان آذربایجان غربی و ... را از مقالاتی عنوان نمود که به صورت شفاهی ارائه خواهند شد.

دکتر محمد باقر رضایی رییس اتحادیه انجمن های علمی گیاهان دارویی ایران  از دیگر سخنرانان نشست بود که با ابراز تاسف از وضعیت فعلی کشت و فرآوری در ایران گفت: چرا علم و تحقیقات ما که آنقدر گسترده و عمیق است که اغلب مورد توجه دانشمندان کشورهای خارجی قرار می گیرد عملیاتی نمی شود؟و چرا از ثروت عظیمی که از فرآوری محصولات کشاورزی نصیب آنها می شود تنها یک قسمت ناچیز باید سهم ما باشد در حالی که علمش را داریم.

وی از اساتید، دانشجویان و مسئولین خواست: با اراده، برنامه ریزی و مدیریت علم و دانش خود را تبدیل به عمل کنند.

 

همایش ملی کشت ارگانیک و ازدیاد گیاهان دارویی با رویکرد تولید گیاه دارویی سالم به تاریخ 20 و بیست و یکم تیر ماه سال جاری در محل پردیس شهر دانشگاه برگزار شد.

گفتنی است: مزیت نسبی و اقتصاد گیاهان دارویی ارگانیک، استاندارد های مورد نیاز تولید گیاهان دارویی ارگانیک ، نهاده های مجاز در کشت ارگانیک، تغذیه گیاهان دارویی، ادویه ای و نوشابه ای با کود های آلی و زیستی، مدیریت آفات  و بیماری گیاهان دارویی در کشت ارگانیک ، افزایش کارایی مصرف آب در تولید گیاهان دارویی ارگانیک و ... از محورهای همایش مذکور است.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir