Public Relations News Website

امروز

یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

این جلسه به ریاست دکتر سلیمان پور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ارومیه، مدیرعامل شرکت پاکدیس، نماینده شرکت پگاه، عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی استان، مدیرعامل شرکت پاک اندیشان شهر آذر، نماینده شرکت شهرکهای صنعتی استان، مدیرعامل شرکت آترا ارتوپد، نماینده شرکت صنایع غذایی آذرشهد، نماینده شرکت دانش بنیان لیو ایجاد درخشان ، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و ... در سالن شورای ساختمان مرکزی دانشگاه تشکیل گردید.

در ابتدای جلسه دکتر مقصود سلیمانپور معاون پژوهشی دانشگاه ضمن خوشامدگویی به مدعوین حاضر، گزارشی اجمالی در مورد اهداف ارتباط با صنعت ارائه و چشم انداز دفتر مدیریت کارآفرینی و ارتباط با صنعت را بیان کرد.

در ادامه دکتر سید جعفر زنوزی مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه، گزارشی از کارهای انجام یافته از سال 93 تا پایان سه ماهه سال 97 را ارائه و از حاضرین درخواست کرد: انتظارات خود را از دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت با این معاونت درمیان بگذارند.

ناصر صمدی مدیر عامل شرکت پاکدیس اولین سخنران این بخش بود وی خواهان فراهم کردن بستر ارتباطی بیشتر دانشجویان دانشگاه ارومیه با واحدهای صنعتی شد.

وی همچنین آمادگی شرکت پاکدیس را در برگزاری دوره­ هایی در واحدهای شرکت برای دانشجویان اعلام نمود.

در ادامه مرتضی مهدیزاده از اعضای هیات مدیره شرکت پگاه خواستار شناسایی نیازهای صنعت توسط دانشگاه گردید و اذعان داشت: دانشگاه می­تواند نیازهای شناسایی شده را به صورت پایان­ نامه­ های دانشجویی به انجام رسانده و پس از نتیجه­ گیری، آنها را به بخش صنعت بفروشد.

 وی همچنین خواستار معرفی دانشجویان توانمند به بخش صنعت و جذب و استعدادیابی دانشجویان در بخش صنعت شد.

حمید پاشایی مدیرعامل  شرکت پاک اندیشان شهرآذر پیشنهاد ارتباطات بیشتر و تنگاتنگ با صنایع استان و ایجاد اطمینان و اعتماد و ارتباط مؤثر با صنعت را یادآوری نمود و عنوان کرد: باید از تجربیات کشورهای پیشرفته و موفق استفاده شود.

پاشایی افزود: اگر دانشگاه در بخش صنعت به تولید علم یا حل مشکلی دست یافته است برای ترغیب بخش صنعت، گزارش آن را در اختیار  بخش صنعت قرار دهد.

وی همچنین بر ملزم کردن دانشجویان به یادگیری در واحدهای صنعتی اشاره کرد.

محمد باقر حسین زاده مدیرعامل شرکت آترا ارتوپد طی سخنانی از همکاری دانشگاه با شرکت مذکور تشکر کرد و توضیح داد که به خاطر قطعه ساخته شده تحریمی توسط دانشگاه ارومیه، شرکت آترا ارتوپد 500 درصد افزایش ارزش افزوده داشته است.

سیمیاب نماینده شرکت دانش بنیان لیو ایجاد درخشان گفت: اکثریت دانشجویان سواد لازم و مرتبط با رشته تحصیلی خود را ندارند.

وی درخواست هدایت و تربیت نیروهایی به صنعت را داشت که بتوانند به محض ورود، شروع به کار نمایند و نیاز به آموزش نداشته باشند.

­

رشید پاک نیا نماینده شرکت صنایع غذایی آذرشهد درخواست استفاده از پژوهشکده­ های دانشگاه توسط بخش صنعت را داشت.

پس از جمع بندی سخنان مدعوین، علی اوسط حضرتی نماینده رئیس اداره آموزش پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص حمایتهای سازمان خود از بخش صنعت سخنانی ایراد نمود و ادامه داد: هدف از این جلسه آشنایی با دستگاه­های حمایت رسان همچون اتاق بازرگانی و شرکت شهرکهای صنعتی است.

وی همچنین در خصوص جذب کارآموز توسط شرکتها، درخواست ثبت نام در سامانه کارورزی توسط شرکتها را داشت و اذعان کرد: معرفی کارآموز به شرکتها از طریق این سامانه امکان پذیر است.

حضرتی گفت: در حال بررسی و معرفی سرباز صنعت به واحدهای تولیدی هستیم.

وی همچنین از واحدهای تولیدی درخواست کرد به تشکیل انجمن اقدام نمایند.

دومین سخنران بخش حمایتی شهسوار نماینده شرکت شهرکهای صنعتی استان بود که پس از شرح اجمالی ماموریت شرکت شهرک­های صنعتی در خصوص صنایع کوچک استان، به محورهای کلی از قبیل برگزاری کلاس­های آموزشی در واحدهای مختلف برای افراد تقاضا کننده، اجرای تورهای کارآفرینی برای بازدید از واحدهای صنعتی موفق در داخل و خارج از کشور و آشنایی با آنها اشاره کرد.

همچنین تصریح نمود: اگر واحدهای صنعتی نیاز به مشاوره داشته باشند، شرکت بخشی از هزینه­ ها را تقبل می­کند و با دانشگاه، صنعت و دولت ارتباط برقرار می­کند.

سومین سخنران جلسه ابراهیم حق­ جو عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی استان بود.

وی درخواست دعوت از مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان در جلسات بعدی و تشکیل یک گروه از دانشگاه را داشت که بعد از مکاتبه در واحدها حاضر شده و مشکلات را بررسی نمایند و به تناسب مشکلات از اعضای هیات علمی جهت همکاری در جهت رفع مشکل دعوت به عمل آید که این کار پس از گذشت زمان کوتاه به بازدهی عالی می رسد.

در پایان جلسه دکتر سلیمانپور معاونت پژوهشی دانشگاه به جمع بندی مسایل مطروحه در جلسه پرداخت.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل دانشگاه در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی در حد رشته های تخصصی موجود در دانشگاه، اظهار کرد: دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه می­تواند در 2 موضوع محوری کارآموزی دانشجویان در بخش صنعت و نیازها و طرح ­های تحقیقاتی در بخش صنعت وارد عمل شود.

دکتر سلیمان پور ادامه داد: اگر دانشجو بتواند بخشی از آموزش خود را در صنعت بگذراند بسیار مفید و کاربردی خواهد بود و این بحث را در شورای آموزشی دانشگاه قابل طرح و دفاع دانست.

معاون پژوهشی و فناوری گفت: دانشگاه ارومیه پتانسیل و ظرفیت­های سخت افزاری بسیار بالایی در اختیار دارد و یکی از مجهزترین دانشگاه­های کشور است و همچنین مجوز سرمایه­ گذاری در شرکت­های دانش بنیان را دارد.

گفتنی است: دانشگاه ارومیه نهم مرداد ماه میزبان نشست مذکور بود.

 

 

 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir