Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

روز سه شنبه 20آذرماه، با حضور محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی، دکتر رحیم حب نقی، رئیس دانشگاه ارومیه، دکتر سمنانیان رئیس کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه ارومیه، دکتر عبدالعلی زاده و دکتر مهبودی از اعضای هیات امنای دانشگاه ارومیه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه در فضایی بالغ بر 1000 متر مربع افتتاح شد.

محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر منحصر به فرد بودن تجهیزات این آزمایشگاه در شمالغرب کشور، گفت: این آزمایشگاه می تواند بسیاری از نیاز های آزمایشگاهی ما در استان از جمله در صنعت و صنایع غذایی پوشش دهد.

دکتر رحیم حب نقی، رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اتصال این آزمایشگاه به  " سامانه شاعا (شبکه آزمایشگاه های علمی ایران)" بیان کرد: تمامی دانشگاه ها، ارگان ها، نهاد ها، صنایع و دانشجویان می توانند برای فعالیت های آزمایشگاهی خود از خدمات این آزمایشگاه بهره ببرند. همچنین این آزمایشگاه پتانسیل خدمات دهی به کشورهای همسایه را دارد.

دکتر فرهاد فرهنگ پژوه رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه در مورد تجهیزات و خدمات این آزمایشگاه گفت: این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر پنج ملیارد و پانصد میلیون تومان در طول سه سال در فضایی بالغ بر 1000 مترمربع و در سه طبقه در پردیس شهر دانشگاه ارومیه تجهیز و آماده بهره برداری شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آزمایشگاه های موجود در کارخانجات استان بیشتر برای کنترل کیفیت روزانه مواد است اظهار کرد: صادرکنندگان و گمرک برای انجام  آزمایش  برروی مواد و دریافت گواهی صادرات محصولات تا به امروز محصولات را به تهران ارسال می کردند ولی با افتتاح این آزمایشگاه دیگر نیازی برای ارسال محصولات  برای دریافت گواهی صادرات به تهران نیست.

 رئیس آزمایشگاه مرکزی ارومیه ضمن بیان این نکته که این آزمایشگاه دارای 9 عدد گواهی ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت و 5 گواهی ایزو 17025 که بالاترین ایزو در تکنیک آزمایشگاهی است، ادامه داد: ازمایشگاه ژنتیک جهت استفاده در رشته اصلاح نباتات و اصلاح دام، پزشک قانونی و تمامی مطالعاتی که بر روی ژن صورت می گیرد در این مرکز آماده ارائه خدمات است. همچنین اتاق تولید و پشتیبانی مواد آزمایشگاهی از جمله تولید گاز ازت و یخ خشک، آزمایشگاه های آنالیز اسید چرب و آمنیه از بخش های مختلف این آزمایشگاه مرکزی است.

جهت مشاهده فیلم گزارش این افتتاحیه اینجا را کلیک کنید.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir