Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

 تیم استارت آپ فارست شیلد (forest shield) با پروژه «پیش‌بینی آتش سوزی در جنگل» از طرف گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه ارومیه در بزرگترین همایش بین المللی کامپیوتر جهان، وب سامیت پرتغال (WEBSUMMIT, 2018 شرکت و در بخش آلفا پروژه انجام شده خود را ارائه نمودند.

این تیم متشکل از دکتر جمشید باقرزاده و دکتر لیلا شریفی به نمایندگی از تیم 6 نفره ای که این پروژه را در طی دو سال گذشته با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران و دانشگاه ارومیه انجام داده بودند، در این گردهمایی شرکت و در روز پنج شنبه 8 نوامبر دستاورد خود را ارائه نمودند.

پروژه فارست شیلد تیم دانشگاه ارومیه مورد بازدید بسیاری از شرکت کننده ها از جمله تعدادی سرمایه گذار و پارتنر از کشورهای مختلف و نمایندگانی از کشور جمهوری اسلامی ایران که از طرف معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اعزام شده بودند،  قرار گرفت.

بازدید نمایندگان شرکت توزیع برق پرتغال، شرکت زیرساخت پرتغال، سرمایه گذارهای شرکت آرکلی، یک شرکت بزرگ کشاورزی دنیا برای سرمایه گذاری در صورت امکان و توصیه گوگل، سیسکو، از مهم ترین بازدیدهایی بود که از این پروژه صورت گرفت.

همچنین ایده‌ی فارست شیلد در پیچ شرکت توزیع برق پرتغال جزو ایده‌های برگزیده انتخاب و ادامه همکاری از سوی این شرکت را درخواست کردند.

لازم به ذکر است،در این گردهمایی حدود 70 هزار نفر از 160 کشور دنیا، از جمله جمهوری اسلامی ایران، حضور داشته و شرکت های بزرگ کامپیوتر جهان از جمله گوگل، اپل، مایکروسافت، آی بی ام، سیسکو، آمازون، زیمنس، بنز، بی ام و، و صدها پارتنر بزرگ دیگر جزو حامیان آن می باشند. این همایش در چند سال اخیر در لیسبون پرتغال برگزار شده و طبق قراردادی که کشور پرتغال با برگزار کنندگان آن امضا نموده است قرار است به مدت 10 سال مداوم در پرتغال برگزار شود.

در همایش مذکور علاوه بر شرکت های بزرگ فوق، سه دسته استارت آپ (startup) نیز محصولات خود را به نمایش گذاشتند. استارت آپ های آلفا (alpha)، بتا (beta)، و رشد کرده (growth) که تعداد شرکت کننده های آلفا در حدود 3000، بتا در حدود 1000 و رشد کرده در حدود 200 شرکت بودند. این تعداد از بین 50 هزار متقاضی انتخاب شده که درصد پذیرش آن در حدود 10 درصد بوده است.

در مراسم افتتاحیه این همایش افراد شناخته شده ای از جمله تیم برنزلی مخترع وب، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل، آنتونیو گوستا نخست وزیر پرتغال، شهردار لیسبون، و معاون شرکت اپل سخنرانی و آن را رسما افتتاح نمودند. این مراسم عصر روز دوشنبه 5 نوامبر در سالن اصلی کنفرانس با حضور 15 هزار نفر برگزار شد.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir