Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

از پنج عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه به عنوان پژوهشگران برگزیده استان در همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان در روز سه شنبه 11 دی ماه  با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه ارومیه و رؤسای دیگر دانشگاه های استان تجلیل شدند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در این جشنواره، با اشاره به اینکه خداوند براساس ظهور آیات و روایات، دو نوع با انسانها صحبت کرده و دو نوع کلام دارد، اظهار کرد: یک کلام فعلی بوده و دیگری کلام گویشی است که کلام گویشی همان آیات الهی و وحی است که بر پیامبران نازل شده، اما کلام فعلی مخلوقات عالم هستند که با مخلوقات و با مردم سخن گفته و خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: علمای دین، در بحث وحی و آیات الهی تحقیق می‌کنند و افرادی نیز در رابطه با مخلوقات تحقیق می‌کنند که اینها هر دو علمای علم دین بوده و هر دو به خداوند بازمی‌گردند و ارزش علما در آیات و روایات، تنها مختص عالمان دین نبوده بلکه تمامی علما را دربرمی‌گیرد، چه آنکه در رابطه با در مورد کلام گویشی خداوند تحقیق می‌کند و چه آن عالمی که در رابطه با مخلوقات و کلام فعلی خداوند تحقیق می‌کند و هر دو جایگاه برابری دارند به شرطی که علم، تحقیق وپژوهش با نیت درست انجام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: از امیرالمومنین(ع) نقل شده که یک ساعت از یک عالم که بر بستر خود تکیه می‌کند و در علم خود تحقیق و تفکر می‌کند، از عبادت شخصی که خداوند را عبادت مستحبی می‌کند، ۷۰ سال برتر است.
امام جمعه ارومیه یادآور شد: اگر عالمی از دنیا برود و یک ورق از او علم به جای بماند، همین یک ورق علم در روز قیامت بین آن شخص و آتش جهنم، ستر و پوشاننده خواهد شد.
وی تاکید کرد: کسانی که پژوهشگر و فناور هستند، اگر با نیت الهی این کار را انجام دهند، از نظر ارزش و پاداش با کسی که در علم دین تحقیق می‌کند، تفاوتی نخواهند داشت، اگر تقوا در کار عالم دین نباشد، ذره‌ای ارزش ندارد و هر دو باید نیت الهی داشته باشند و اگر در تحقیق و پژوهشی که انجام می‌شود، خداوند را بیشتر دخیل کرده و استمداد جویند، چندین برابر در پژوهش و تحقیق خود پیشرفت خواهند کرد.حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: علم، نوری است که خداوند در قلب کسی که بخواهد، قرار می دهد، اگر اتصال با مبدا هستی بیشتر باشد، خداوند مشکلات علمی را برای او حل خواهد کرد.

دکتر رحیم حب‌نقی، رئیس دانشگاه ارومیه، نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه در مشکلات کنونی کشور، راهی غیر از این نداریم که روی پای خود بایستیم، اظهار کرد: نیاز به عالمان و دانشمندان در کشور دوچندان بوده و علم و فناوری باید از دانشمندان جوشش داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه تقدیر از دانشمندان و عالمان در واقع تقدیر از علم است، افزود: استقلال کشور وابسته به تلاش دانشمندان و عالمان کشور بوده و اکنون در دانشگاه ارومیه فناوران و پژوهشگران حرکت‌هایی را آغاز کرده‌اند.


دکتر حب‌نقی ادامه داد: در زمان پهلوی، اراده‌ای بوده که دانشگاه‌ها را از متن جامعه جدا کنند و حتی در بیرون شهر بسازند، در آن زمان، دانشگاه و صنعت در جامعه از هم جدا بوده‌اند، ولی دانشگاه باید در متن جامعه باشد، علم باید نافع بوده و برای مردم منفعت داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه حاصل کار داشنمندان باید تبدیل به فناوری شده و به جامعه تزریق شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور با تکیه بر دانشمندان و پژوهشگران پیشرفت می‌کند و علم، اکسیری است که به هر چیزی اضافه شود، ارزش آن را نیز افزایش می‌دهد و امید است نظام ما بیش از پیش و همه مسئولین به دانش، دانش‌پژوهان و فناوری توجه داشته و مشکلات آنان را حل کنند.

ارائه گزارشی از عملکرد پزوهشی استان در سال گذشته توسط دکتر سلمیان پور معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه و دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان، گزارش عملکرد فناوری استان در یکسال گذشته توسط دکتر حسن حیدری، رئیس پارک علم و فناوری استان و مروری بر رویکرد پژوهش در نظام سلامت استان توسط دکتر دکتر ایرج محبی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ادامه بخش برنامه های این جشنواره بود.

عقد تفاهم نامه مشترک مابین پارک علم و فناوری و دانشگاه ارومیه 

در حاشیه این جشنواره در راستای ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت، تفاهم نامه ی مشترکی مابین دانشگاه ارومیه و پارک علم و فناوری استان به امضای دکتر حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه و دکتر حیدری رئیس پارک علم و فناوری استان رسید. 

 

در پایان این مراسم از 14 پژوهشگر برگزیده دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی، دو پژوهشگر برگزیده دستگاه های اجرایی و دو فناوران برگزیده استان تجلیل شد. دکتر حسن حیدری، دکتر هادی الماسی، دکتر بهمن حسینی، دکتر سجاد کشی پور و دکتر دکتر حبیب خداوردیلو پنج عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه بودند که در این مراسم به عنوان پژوهشگران برگزیده استان در کنار دیگر پژهشگران برگزیده تجلیل شدند.

در زیر گزارش تصویری این جشنواره را مشاهده نمایید. 

 

 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir