Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

در نشست رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه ارومیه با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه مطرح شد : جشنواره ورزشی منطقه ای بین المللی با حضور تیم هایی از کشورهای ایران، ترکیه و اقلیم کردستان عراق و همچنین نشست تخصصی بین المللی مولانا شناسی با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته این حوزه اردیبهشت ماه سال 98 به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار خواهد شد.

دکتر رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به دکتر سلطان زاده با اشاره به ظرفیت ها و رتبه های علمی و جهانی دانشگاه گفت: بنده به همراه هیاتی از دانشگاه ارومیه چند ماه پیش با حضور در شهر ارزروم از دو دانشگاه این شهر بازدید کرده و طی جلسه ای که با روسای این دانشگاه ها داشتیم ضمن استقبال ایشان از پیشنهاد همکاری های دو طرفه مابین دانشگاه ها ، از آنها برای حضور و بازدید از دانشگاه ارومیه نیز دعوت کردیم.

دکتر حب نقی ضمن تاکید بر افزایش تعاملات هر چه بیشتر دانشگاه های دو کشور، اضافه کرد: دکتر کوشش از گروه ادبیات دانشگاه ارومیه چندین سال در دانشگاه ارزروم،  ادبیات فارسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی تدریس کرد. همچنین ما متقابلاً از آنها خواستیم تا با کمک اساتید آنها در دانشگاه ارومیه رشته ادبیات استانبولی را راه اندازی کنیم.

دکتر رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه

رئیس دانشگاه ارومیه ادامه داد: ما در جهت حل مشکلات دانشجویان ترکیه ایی جامعه المصطفی که در قم تحصیل می کردند ولی متأسفانه مدرک آنها توسط وزارت علوم ترکیه مورد قبول نبود، طی تعاملات انجام شده قرار شد که این دانشجویان چند واحد را در مرکز اقوام و ادیان ما بگذرانند و بعد از گذراندن این دوره ها مدرکی از طرف دانشگاه ارومیه به آنها داده که این مدرک مورد تایید دانشگاه های ترکیه است.

دکتر سجاد سلطان زاده سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با ظرفیت های بالای علمی و پژوهشی دانشگاه ارومیه گفت: با توجه به هم مرز بودن دو کشور ما می توانیم با برقراری ارتباطات علمی و فرهنگی بالاخص در بین دانشگاه های استان های هم مرز یک چهره خوب و مثبت از جامعه علمی ایران در کشور ترکیه تداعی کنیم.

دکتر سجاد سلطان زاده سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم 

سرکنسول ایران در ارزروم ادامه داد: دانشگاه ها ارزروم از دانشگاه های معتبر ترکیه بوده که امسال حدود 354 نفر دانشجو و 4 استاد ایرانی در این داشنگاه در حل تحصیل و تدریس هستند. از طرفی هم از آن دانشگاه ها برای افزایش تعاملات و رفت و آمد های آکادمیک بین دانشگاه های  هم مرز در ایران اعلام تمایل شده است و ما در کنسولگری سعی بر این داریم تا با برقراری پل های ارتباطی این تعاملات را افزایش دهیم.

بیان ظرفیت بالای گروه معارف دانشگاه ارومیه در بیان فلسفه اسلامی، اعلام آمادگی دانشگاه ارومیه در برگزاری اردوهای فرهنگی ویژه دانشجویان ترکیه ای، برقراری دیپلماسی ورزشی بین دانشگاه ها، پذیرش دانشجویان ترکیه ای در پردیس دانشگاه ارومیه با توجه به ظرفیت بالای این دانشگاه و وجود مقاطع تحصیلی تکمیلی برخی رشته هایی که در دانشگاه های استان های هم مرز ترکیه ای وجود ندارد، اجرای طرح ها پژوهشی و پایان نامه های مشترک بین دو دانشگاه ها از جمله مواردی بود که اعضای هیات رئیسه، مدیر تربیت بدنی، رئیس پردیس دانشگاهی و رئیس پژوهشکده آرتیمیا دانشگاه ارومیه در این جلسه در جهت افزایش تعمالات و ارتباطات علمی و فرهنگی بیان کردند.

لازم به ذکر است شهر ارزوم شهری با جمعیت ۳۶۷۰۰۰ نفر و مرکز استان ارزروم در شرق ترکیه است. دانشگاه آتاتورک این شهر در سال 1957 تاسیس شد، و یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های ترکیه است. این دانشگاه شامل 17 دانشکده، 5 کالج، 15 کالج حرفه ای، 6 موسسه و 16 مرکز تحقیقاتی با 33،544 دانشجو است

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir