Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳

علی برزگری، مسئول ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی و مدرّس دانشگاه  در جمع حاضرین در کرسی آزاد اندیشی "کارایی نماز و نیایش و آرامش بخشی آموزه های دینی" که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، روز چهارشنبه 3 بهمن در محل سالن اجتماعات پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه برپا شد، گفت : فلسفه ی وجودی نماز، ایجاد آرامش استو بیشترین مشمولان کیفر، آنانی هستند که از طریق زبان گناه می کنند.

علی برزگری در ادامه گفت: هر پرهیزگاری گذشته ای داشته و هر گناهکاری آینده ای دارد  و ما باید تلاش کنیم تا در شیوه آموزش این فریضه به نحوی عمل کنیم که با جان و دل جوانان و دانشجویان به نماز روی بیاورند و آن را مایه تسلّی و آرامش دریابند و این محقق نخواهد شد مگر آنکه شناخت دقیق و تعریف درستی از آن را در منش و اخلاقیات ما بالاخص اساتید دانشگاه به عینه مشاهده نمایند.

نظریه پرداز این جلسه کرسی آزاد اندیشی با اشاره به بیان امام صادق (ع) که می فرمایند "خواب با علم بهتر از نماز با جهل است" گفت: تعاریف ما باید از علم و آرامش برای جوانان و دانشجویان مشخص بوده و سعی کنیم غفلتی که در ترک سیگار هست -با وجود واقف بودن به ضررات آن ترکش بسیار دشوار و گاهی ناممکن است-در نماز نباشد -با وجودی که بدانیم مایه آرامش پایدار است اما ترک کنیم-تمام تلاش ما در جهت رفع این غفلت از قشر جوان است.

حجت الاسلام و المسلمین کریم جباری، مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز با اشاره به ابعاد نماز توجه به بعد ظاهری در جامعه را مورد انتقاد قرار داد و افزود: اگر بتوانیم بُعد باطنی که همانا این بعد آرامش بخش و مورد تاکید دین است بین جوانان نهادینه کنیم، به وظیفه خود در قبال نماز عمل نموده ایم.

وی مهمترین عامل ضعف در گرایش به نماز را بی اطلاعی افراد از فلسفه نماز عنوان و تاکید کرد: ترس از عقوبت برای پایبندی به نماز کافی نیست باید با عشق به اقامه نماز مبادرت ورزید تا آثار ماندگار و تأثیرگذار آن هویدا شود.

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن تاکید بر هدف از برگزاری این کرسی های گفتگو محور مبنی بر پایش فکری و طرح انگیزه های دینی اظهار کرد: معرفت بیشتر حوزه عمل و رفتار را محدودتر می کند.

این کرسی، دومین کرسی از سلسله کرسی های آزاداندیشی بود که با استقبال اساتید دانشگاه ارومیه و حضور بیش از 60 نفر از روشنفکران و اندیشمندان این مجموعه علمی و مشارکت، مباحثه و پرسش و پاسخ  آنها برگزار شد.

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir