Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر مظفری معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و دبیر علمی چهاردهمین همایش  انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در جلسه مشترک دانشگاه ارومیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که با حضور رئیس و معاونین دانشگاه ارومیه و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت:   گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی که سالانه با حضور بیش از 300 اندیشمند ایرانی و خارجی ادبیات فارسی در هر استان برگزار می شود، مهرماه امسال به میزبانی دانشگاه ارومیه ، در استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

دکتر مظفری با اشاره به اینکه این همایش در  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)ثبت شده و دارای اعتبار است، ادامه داد: به جهت حضور میهمانان خارجی از کشورهای ترکیه، عراق، تاجیکستان، بوسنی و هند  در این همایش   مقالات آن به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ خواهد رسید.

دبیر علمی چهاردهمین گرد همایی انجمن ترویج زبان  ادبیات فارسی در مورد موضوعات وِیژه چهاردهمین گردهمایی گفت: ادبیات و مشاهیر ادبی آذربایجان، فرهنگ و ادب عامه، محلی و اقلیمی آذربایجان و دیگر موضوعات مرتبط با زبان و ادب فارسی   موضوعات ویژه‌ی چهاردهمین گردهمایی است.

دکتر نظریانی معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه و دبیر اجرایی این گردهمایی نیز در این جلسه گفت: ابعاد فرهنگی این گردهمایی  علاوه بر ابعاد علمی ادبی آن نیز به سبب حضور ادبا و اساتید برجسته ادبیات فارسی بسیار با اهمیت است و می توان در کنار برنامه های اصلی ، نشست هایی نیز برای عموم مردم برگزار کرد.

دکتر نظریانی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی متناسب با نیاز و درخواست شرکت‌کنندگان، نشست تخصصی سردبیران مجلات علمی- پژوهشی رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی، برپایی نمایشگاه‌های جنبی در پیوند با فرهنگ و ادبیات مردم آذربایجان، برگزاری مراسم معرفی و تقدیر از صاحبان پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برگزیده، برگزاری برنامه‌ی هنری با حضور هنرمندان آذربایجان و گردش فرهنگی- سیاحتی از مکان‌های دیدنی شهر ارومیه از جمله برنامه‌های ویژه و جنبی این گردهمایی خواهد بود.

لازم به ذکر است چهاردهمین همایش بين‌المللي انجمن ترویج زبان و ادب فارسی از 16 تا 18 مهرماه 1398 به میزبانی دانشگاه ارومیه، دفتر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی شعبۀاستان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.
دکتر رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه، رئیس این گردهمایی، دبیر علمی همایش دکتر علیرضا مظفری عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ارومیه ، رئیس انجمن ترویج زبان وادب فارسی شعبه استان آذربایجان غربی و معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و دبیر اجرایی همایش دکتر عبدالناصر نظریانی استاد بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ارومیه و معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه است.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir