Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در چهارمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران که در دانشگاه ارومیه از یکم الی سوم مرداد ماه برگزار شد، گفت: باید به سمت تجاری سازی دستاوردهای علمی حرکت کرد.

دکتر بهرام دلیر نقده در  که در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد افزود: با توجه به اینکه در دنیای اقتصاد امروز برند سازی و تجاری سازی مورد توجه قرار گرفته است باید حرکت به سوی  تجاری سازی  دستاوردهای علمی در اولویت پژوهشگران قرار گیرد.

دکتر دلیر نقده با اشاره به  نامگذاری سال جاری به  نام رونق تولید توسط رهبر انقلاب تصریح کرد: باید با پیوند شیمی و صنعت  گام های اساسی در رونق تولید که نیاز اصلی  اقتصاد کشور است برداریم.

وی با تاکید بر اینکه تبادل نظر علمی در رونق و توسعه علم از ضروریات است خاطر نشان کرد: با تبادل نظر و کشف رمز وراز های علم شیمی کاربردی می توان گام های اساسی را در جهت توسعه اقتصادی کشور برداشت و کشور را به جایگاه واقعی خود در علم واقتصاد دنیا برسانیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه اظهار کرد: توسعه تولید ملی راه حل و کلید حل تمامی مشکلات کشور است و این جز پیوند علم شیمی و صنعت بدست نخواهد آمد.

دکتر دلیر به کاربرد علم شیمی در صنعت اشاره کرد و یادآور شد: کاربرد علم شیمی در صنعت نفت، پتروشیمی، صنایع غذایی،پلاستیک،کشاورزی وامثال آنها نشان از اهمیت این علم در توسعه پایدار اقتصادی یک کشور است بنابراین توجه و حمایت از دانشجویان و پژوهشگران این عرصه یک امر ضروری است.

ارتباط صنعت و دانشگاه باعث تقویت صنعت و افزایش کیفیت تولیدات داخل  

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این کنفرانس با اشاره به نیاز گسترش ارتباط صنایع با مراکز علمی و تحقیقاتی کشور گفت:در نتیجه این ارتباط حوزه صنعت و دانشگاه ، نیازهای بخش صنعت شناسایی شده و تحقیقات در مسیر اصلی خود هدایت و راهبری می شود و ماحصل این فرآیند موجب تقویت صنعت و کیفی سازی تولیدات داخل و افزایش بهره وری خواهد شد.

پیمان آرامون افزود: در بخش تولیدات مواد صنعتی عمرانی شامل قیر و آسفالت و رنگهای ترافیکی ومبلمان شهری با توجه به ظرفیت هایی که در استقرار واحدهای پتروشیمی وصنایع تولیدی در استان است با حمایت های لازم از طرح های پژوهشی در این زمینه می توان در جهت افزایش کیفیت تولیدات متناسب با شرایط آب و هوایی نتیجه مطلوبی را کسب کرد.

وی همچنین به شرایط خاص دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت های آبی و آثار زیانبارخشکی دریاچه در افزایش میزان تبخیر آب در ماهای گرم سال یک دغدغه جدی است که استفاده از موادی که علاوه بر کاهش میزان تبخیر از سطح دریاچه به مباحث زیست محیطی نیزخسارتی وارد نکند بسیار مورد توجه مسئولین است و این آمادگی را داریم که از طرح های مطالعات و تحقیقاتی پژوهشگران حوزه شیمی حمایت های لازم را انجام دهیم.

نجات اقتصاد کشور نیازمند حضور دانشگاهیان متخصص در عرصه های مختلف است

مشاور عالی رئیس انجمن شیمی ایران نیز در این کنفرانس گفت: ایجاد مرزهای مشترک  میان علم وصنعت رسالت اصلی شیمی کاربردی است.

دکتر محمد رضا ایروانی  با اشاره به اینکه انجمن شیمی ایران یکی از قدیمی ترین انجمن ها در کشور است تصریح کرد: بیش از 35 سال از فعالیت این انجمن در کشور می گزرد و در طی این سال ها 5هزار نفر   دانشجو پیوسته و وابسته تحت حمایت این انجمن در عرصه علمی کشور فعالیت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت نیرو های انسانی ماهر در عرصه تولیدی کشور از رسالت های دانشگاه است خاطر نشان کرد: یکی از وظایف اصلی شیمی دان های کشور علاوه بر تربیت نیروی ماهر و کار آمد به کار گیری یافته های علمی ارزشمند انها در صنعت و اقتصاد کشور است.

مشاور عالی رئیس انجمن شیمی ایران اظهار کرد: رسالت دیگر  شیمی کاربردی حضور  در عرصه تولیدی کشور متناسب با تخصص است چرا که نجات اقتصاد و تولید ملی کشور از وضعیت فعلی نیازمند حضور دانشگاهیان همراه با تخصص و علم به روز در عرصه های مختلف است.

دکتر ایروانی با تاکید بر اینکه تمامی کارخانجات تبدیلی در کشور توسط  متخصصان شیمی در آزمایشگاه ها اداره می شود یادآور شد: به دلیل گسترش فرایند تولید و توسعه و بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی و اعمال استاندارد های مطلوب توجه به دانش علم شیمی و ارتقای این علم در کشور یک امر ضروری است.

وی ادامه داد: در سال جاری 10 همایش توسط انجمن شیمی ایران با همکاری دانشگاه های کشور در جهت ارائه یافته های علمی پژوهشگران این حوزه در کشور برگزار خواهد شد.

 ارسال 418 مقاله به این کنفرانس 

دکتر مهریزاده دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران گفت: پژوهش­هاي كاربردي در زمينه­ هاي: نفت، گاز و پتروشيمي، تصفيه آب و هوا، راكتورهاي شيميايي، شيمي سبز و محيط زيست، كاتاليزورها، پليمر، نانو شيمي، الكتروشيمي و خوردگي، حسگرهاي شيميايي، مدلسازی، بهینه سازی و شبیه سازی فرآیندهای شیمیایی، انرژی­های نو و پیل هایی سوختی، رنگ، رزين و روكش، مطالعات شیمیایی آب دریاچه ارومیه، فرآیندهای جداسازی و خالص­سازی، شیمی ترکیبات طبیعی، دارویی و معطر، شيمي و فناوري چرم، شيمي صنايع معدني و غذايي از جمله محورهای اصلی این کنفرانس هستند.

وی گفت:در مدت فراخوان تعداد 418 مقاله كامل از كل دانشگاه­ها و مراكز تحقيقاتي به دبيرخانه كنفرانس ارسال شد كه بر اساس نظرات داوران محترم 352 مقاله براي ارائه بصورت پوستر و سخنراني در طول برگزاري كنفرانس انتخاب گرديد. بعد از برگزاري كنفرانس مقالات انتخاب شده توسط داوران براي چاپ در 5 مجله علمي پژوهشي مرتبط با حوزه شيمي كاربردي ارسال خواهد شد.

 

تجلیل از پروفسور میرمحسنی به عنوان استاد برجسته شیمی کاربردی و پروفسور سالاری استاد پیشکسوت شیمی کاربردی ایران از دیگر برنامه های این کنفرانس بود.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir