Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِينَ بِوِلاَيةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلي بنِ أَبِي طالِب عَلَيْهِ‌‏السَّلَامُ

بنياد خدوم پانزده خرداد که شايد نامي کمتر شناخته شده در ميان مردم باشد در سال 1360 با سرمايه اوليه پرداختي حضرت امام خميني رضوان‌الله‌تعالي‌عليه و به فرمان معظم‌له تأسيس گرديد و براي رفع محروميت و کاهش مشکلات اقتصادي خانواده‌هاي معظّم شهداء، جانبازان و رزمندگان و ايثارگران آغاز به کار کرد و از آغاز تاکنون همواره در خدمت‌رساني به اقشار مستضعف و تحت پوشش در تلاش بوده است.

در تيرماه 1362 حضرت امام، آيت‌الله شيخ حسن صانعي را به سمت سرپرستي اين بنياد منصوب فرمودند و در آن حکم که پس از رحلت حضرت امام(ره) توسط مقام معظم رهبري تنفيذ گرديد؛ وظيفه بنياد را رسيدگي به وضع مستضعفين و محرومين ترسيم فرمودند.

پس از انتصاب آيت‌الله حاج شيخ حسن صانعي که از ياران ديرين و نزديکان و معتمدان حضرت امام و بيت شريف ايشان هستند، به سرپرستي بنياد، بر فعاليت آن شدت بخشيده شد.

اين بنياد مفتخر است که در راستاي انجام وظيفه خود تاکنون به طور مداوم به خدمت‌رساني خود به اقشار مستضعف تحت پوشش ادامه داده است و علاوه بر ارائه خدمات معيشتي و اقتصادي به جامعه هدف با تأسيس بيش از 200 شعبه بنياد در سراسر کشور و تأمين مايحتاج آنان به خصوص در زمينه کالاهاي اساسي با نازلترين قيمت و در بسياري از موارد به صورت بلاعوض و کمک به‌ويژه در طول هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحميلي؛ خدمات کلاني را نيز از قبيل سدّ عظيم پانزده خرداد، بزرگترين سدّ خاکي ايران با فرمان حضرت امام براي تأمين آب شرب و کشاورزي شهر مقدس قم و روستاهاي اطراف که در زمان افتتاح آن، مقام معظم رهبري از اين خدمت بزرگ به صورت کتبي تقدير فرمودند. احداث تعداد 3000 باب مدرسه در مناطق محروم و روستائي کشور، احداث صدها باب خانه بهداشت در مناطق محروم و ايجاد ساختمان دانشگاه و کتابخانه و جاده و خوابگاه دانشجويي واحدهاي بزرگ و متوسط صنعتي در حوزه‌هاي پتروشيمي و دارويي و همچنين ايجاد و احداث باغها و احداث مجتمع‌هاي کشاورزي را دارد. اين مجموعه‌ها ازجمله خدماتي است که در کارنامه اين نهاد ثبت شده است.

در زمستان 1394 با توجه به مشکلات زندگي و تحصيلي دانشجويان دختر و آسيب‌هاي متعددي که متوجه آنان بود، نماينده ولي‌فقيه و سرپرست بنياد طي نامه‌اي به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مدظله‌العالي اين مهم را مطرح و ساخت مجموعه خوابگاه‌هاي دانشجويي دخترانه در قالب يک طرح سراسري را پيشنهاد دادند که مورد تأييد کتبي معظم‌له قرار گرفت و در متن موافقت براي پيشرفت امور و خدمات بنياد دعا کردند.

با اتکا به اذن رهبري و اراده سرپرستي بنياد 15 خرداد، طرح خوابگاه‌هايي مدرن براساس جديدترين استانداردهاي علمي دنيا در پژوهشي ميداني تهيه و با عنايت به فرهنگ اسلامي ايراني و شرايط اقليمي کشور بهينه‌سازي گرديد. طرح سراسري ساخت خوابگاههاي دانشجويي دخترانه به صورت برنامه‌اي عام‌المنفعه در سال 1395 به صورت مدون کليد خورد، و به برکت وجود دختر گرامي پيامبر اسلام حضرت فاطمه ‌زهرا(س) نام «طرح خورشيد» بر آن نهاده شده است. در فاز اول اين طرح عظيم، حدود 15 خوابگاه دانشجويي دخترانه با ظرفيت بيش از 4000 تخت‌ خوابگاهي از طرح خورشيد در مناطق کمتر برخوردار کشور با تأمين اعتبار به ميزان بيش از 200 ميليارد تومان درحال احداث مي‌باشد که ظرفيت هر خوابگاه به‌طور متوسط 250 دانشجو با سرانه فضايي مطابق دانشگاه‌هاي مطرح دنيا مي‌باشد. هم‌اکنون در آستانه عيد سعيد غدير خم، بنياد 15 خرداد با افتخار اعلام مي‌نمايد که 10 خوابگاه از اين مجموعه براي سال تحصيلي پيش‌رو آماده تحويل به وزارتين علوم و بهداشت و درمان جهت بهره‌برداري مي‌باشند. اميد است اين خدمت نيز برکتي باشد براي تداوم خدمت‌رساني اين نهاد و ساير خدمتگزاران نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران.

لازم به ذکر است بنیاد 15 خرداد در دانشگاه ارومیه نیز یک خوابگاه ویژه دانشجویان دختر در حال ساخت دارد که به زودی بهره برداری خواهد شد. 

روابط عمومي بنياد 15 خرداد

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir