Public Relations News Website

امروز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم در راستای افزایش مشارکت دانشگاه‌ها در رفع نیازها و چالش‌های اساسی کشور و کمک به تولید و رشد اقتصادی، در سال 1399 اقدام به اجرای «طرح مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز علمی در بهره برداری از مزیت‌های استانی و جهش تولید» نموده است. هدف از اجرای این طرح، ایفای نقش کلیدی دانشگاه‌ها در توسعه و پیشرفت استان با بهره‌گیری از مزیت‌ها و امکانات استان و تدوین برنامه راهبردی مناسب به اقتضای شرایط خاص آن استان می‌باشد. در این راستا، طی اعلام فراخوانی از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم که به کلیه دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه ارومیه نیز ابلاغ شد، تعداد 143 طرح از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور دریافت گردید که در نهایت 22 طرح به عنوان طرح‌های منتخب برگزیده شدند.

در این میان، دانشگاه ارومیه به عنوان تنها دانشگاه دارای دو پروژه منتخب، بیشترین بهره‌برداری را از این طرح داشته است. طرح‌های منتخب دانشگاه ارومیه عبارتند از:

- طرح جامع بهره‌برداری از پسماند صنایع مرتبط با محصولات کشاورزی

- روش‌های توسعه زنجیره ارزش محصولات مرتبط با آرتمیا

این دو طرح از سوی وزارت علوم به استانداری و کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان ابلاغ شده و مطابق برنامه، دانشگاه‌ موظف است از کلیه پتانسیل‌های دانشگاهی و استانی در راستای بهره‌برداری از مزیت‌های منتخب استفاده نماید. براین اساس، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه به اداره ارتباط با صنعت و جامعه مأموریت داده است که با همکاری اعضای هیئت علمی متخصص در حوزۀ دو طرح مصوب و با جلب مشارکت صاحبنظران و مسئولین استانی نسبت به شناسایی مشکلات بنگاه‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها، کشاورزان و کلیه نهادهای مرتبط با مزیت‌های استانی اقدام نموده و از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، در راستای بهبود تولید و افزایش بهره‌وری در حوزه آرتمیا و پسماند محصولات کشاورزی استفاده نماید.

اطلاعیه‌های تکمیلی در خصوص فراخوان طرح و جلب مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشجویان در اجرای هرچه بهتر این دو طرح به زودی اعلام خواهد شد.     

 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir