Public Relations News Website

امروز

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در دیدار رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه و پژوهشکده مطالعات اجتماعی به اهمیت نقش علوم انسانی پرداخته و افزود: یکی از مهمترین وظایف مسئولین و اساتید رشته های علوم انسانی تقویت جایگاه علمی و اجتماعی این علوم در سطح جامعه و خود دانشگاه هاست .

وی افزود : متأسفانه توجه شایسته ای به رشته های علوم انسانی در مقایسه با سایر علوم داده نمی شود و این خود یکی از عوامل مهم بی تفاوتی به اهمیت علوم انسانی در جامعه است که امیدواریم با همت بیشتر شاهد ارتقای جایگاه رشته های علوم انسانی در بین دانشگاهیان و جامعه باشیم.

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود افزود : نهادینه شدن مسائل معنوی و انسانی باعث کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه میشود فلذا مسئولین اجرایی در کنار اساتید دانشگاهی باید در تعمیق این علوم تمام تلاش خود را بکار بگیرند .

وی برگزاری همایش ها و سمینارهای مختلف در حوزه علوم انسانی را برای ارتقای جایگاه این علوم مؤثر دانسته و خاطر نشان کرد : با تقویت روابط عمومی با سایر مجموعه های اجرایی و بهره مندی از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی نیز میتواند در حفظ و ارتقای جایگاه علوم انسانی در جامعه مؤثر باشد که نیازمند پیگیری و برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده از طرف مدیران این دانشکده است.

این دیدار با هدف تقویت تعامل دانشگاه و جامعه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی دانشگاه مخصوصا حوزه علوم انسانی در حل مسائل و اسیب های اجتماعی و فرهنگی و آشنایی با دغدغه ها و انتظارات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه از دانشکده ادبیات و علوم انسانی صورت گرفت.

همچنین در این دیدار دکتر کبیری رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و پژوهشکده مطالعات اجتماعی دانشگاه ارومیه ظرفیتها و قابلیت های دانشگاه ارومیه در قالب پژوهشکده مطالعات اجتماعی در سه گروه پژوهشی و دانشکده ادبیات و علوم انسانی با۱۰ گروه آموزشی بیان نمود و  آمادگی خود را در راستای ارائه راه حل های علمی برای رفع مسائل و مشکلات اجتماعی فرهنگی استان با حضور و مشارکت اعضای هیات علمی دانشکده در کارگروه های تخصصی و شورای فرهنگ عمومی و کمیته های ذیل آن شورا اعلام نمود.

در ادامه بر ضرورت اصلاح نوع نگاه ها به علوم انسانی در سطح مدیریت عالی استان و تغییر رویکردها نسبت به علوم انسانی و کاربردی نمودن تحقیق ها، پژوهش ها و استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حل مسائل و اسیب های اجتماعی و فرهنگی  در قالب پایان نامه ها، رساله ها و سمینارها و سخنرانی های علمی و... با محوریت دانشکده ادبیات و علوم انسانی تاکید شد.

همچنین باتوجه به اینکه حاج اقا قریشی عضو هیات علمی گروه فقه و حقوق اسلامی دانشکده ادبیات و علوم انسانی می باشند از ایشان خواسته شد که از ظرفیت های دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه  در راستای تقویت ارتباط و تعامل دستگاههای اجرایی با دانشکده ادبیات و علوم انسانی و سایر زمینه ها دانشکده  نیز بهره مند گردد.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir