Public Relations News Website

امروز

یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه با حمایت بیش از ۶۰ تشکل دانشجویی که کانونهای فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی نیز بخشی از آن به شمار می روند در راستای تحقق اهداف و ماموریتهای این معاونت گامهای اساسی برداشته و برمی دارد.

کانون دانشجویی دوست داران دریاچه ارومیه نیز از جمله ی این تشکلهای دانشجویی است که به بهانه ی اخذ مجوز و آغاز فعالیت آن به پای صحبت مسئولین دانشگاهی در خصوص هدف، ضرورت و نحوه ی کار این کانون می نشینیم:

حجت الاسلام والمسلمین کریم جباری، مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه درخصوص هدف از تاسیس کانون دوست داران دریاچه ارومیه می گوید: کانونهای فرهنگی با هدف زمینه سازی رشد خلاقیتهای فرهنگی دانشجویان و تلاش های خود انگیخته فرهنگی ،هنری و اجتماعی در جهت نیل به ارزش‌های متعالی اسلامی و ایرانی تاسیس می‌شود در این میان کانون‌های اجتماعی با نگرش به ویژه به محیط زیست پیرامون خود حمایت از آنها به عنوان یکی از دغدغه‌های اساسی جهان امروز اقدام به فعالیت می‌کنند؛ بدون تردید حضور سازماندهی شده دانشجویان علاقه مند که اهمیت این موهبت های الهی را در صحنه های اجتماعی درک کرده اند یکی از راه‌های اساسی در بازگشایی گره های مسائل این زیست بوم ها می باشد امید است کانون دوستداران دریاچه ارومیه با اشاعه ی فرهنگ دوستی با طبیعت و با مشارکت طلبیدن از دانشجویان علاقمند بتواند در حفاظت و حراست و مانایی آن نقش آفرینی نماید.

 دکتر رضایی، مدیر پایش پروژه های ستاداحیای دریاچه ارومیه در راستای تاسیس این کانون افزود: برای احیای دریاچه ارومیه و تالابهای اقماری آن باید با دیدی فرا جناحی ورود کرده و صرفا حمایت دولتی و بودجه تناوبی  و سیاسی را ضامن احیا آن ندانیم. لطف و عنایت الهی ونزول بارشهای آسمانی در سال های اخیر  همچنین حرکت های خودجوش دانشجویی و مردم نهاد نظیر فعالیت کانونهای دانشجویی و سازمان های مردم نهاد و فعالین بومی و محلی و دغدغه مند و دوست دار دریاچه ارومیه و محیط زیست و با ایده صیانت از آب و رعایت حقابه نسل آینده نیز میتواند تاثیر بسزایی در احیای دریاچه ارومیه ایفا نماید.

دکتر عباسپور رئیس پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در راستای سیاست ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی ستاد احیاء دریاچه ارومیه با هدف مشارکت عمومی و بهره مندی از ظرفیت های مردمی در حفاظت از محیط زیست بویژه دریاچه ارومیه، کانون دوستداران دریاچه ارومیه با مشارکت جوانان و دانشجویان فعال در حوزه محیط زیست تشکیل و فعالیت می کند. این کانون یکی از فعالترین نهادهای مردمی هست که با تشکیل جلسات و گردهمائی های مختلف نقش خود را با جلب مشارکت عمومی و ارتقا آگاهی های فرهنگی به نحو احسن ایفا می نماید.

محمد کوهانی دبیر کانون دانشجویی دوستداران دریاچه ارومیه از رسالت های مهم این کانون را اشاعه و  ترویج مسائل علمی و صحیحِ مرتبط با دریاچه ارومیه، از زبان و کالبد فرهنگی،اجتماعی است . همچنین تشکیل شبکه ای فعالین و دوستدارن دریاچه ارومیه با مبدائیت  دانشگاه ارومیه و پیوندی واقعی بین مسائل زیست محیطی و فرهنگی اجتماعی میباشد.

وی افزود: با توجه به  حضور  دانشجویانی مجرب در تیم کاری این کانون که اکثرا مسلط بر مبانی تشکیلاتی کارهای فرهنگی میباشند امید است این کانون با راهبری پژوهشکده های مطالعات دریاچه ارومیه و مطالعات‌ اجتماعی  عملکرد خوبی و قابل قبولی از خود برجای بگذارد.

 

از تمامی دانشجویان و علاقه مندان دریاچه ارومیه دعوت می‌شود تا جهت نیل به هدف والای احیای دریاچه در این کانون عضویت بعمل آورند.

جهت دسترسی به لینک عضویت کلیک نمائید:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf_G2v-FvJ7Dvni-BOcoZPrHy6jRBhyYtCTfN0cw9o10nzw3A/viewform?usp=sf_link

مخاطرات زیست محیطی یکی از موضوعات و مسائل اصلی و جدی جوامع امروزی است.

دکتر افشار کبیری رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی با تاکید بر مطلب فوق، بحران خشکی دریاچه ارومیه را از جمله این مخاطرات زیست محیطی در منطقه عنوان و اذعان داشت که باتوجه به بازگشت این بحران به رفتارهای اجتماعی و فرهنگی ما انسانها، دارای  پیامدهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در جامعه  دارد. لذا با توجه به اهمیت نقش رفتارهای انسان در پیدایش این مسئله و هم چنین راهکارهایی برای پیشگیری از تداوم بحران و احیای این دریاچه این موضوع و مسئله یک مسئله جامعه شناختی است  و ضرورت دارد که فعالیت هایی با جنس فرهنگی و اجتماعی در راستای حل این مسئله و احیای دریاچه ارومیه شکل گیرد تا با هدایت رفتارهای اجتماعی دوستدار محیط زیست و ارتقای فرهنگ زیست محیطی، آگاهی زیست محیطی و تغییر باورهای زیست محیطی و افزایش دغذغه های زیست محیطی شهروندان صورت پذیرد که این امر با تصویب ستاد احیای دریاچه ارومیه خوشبختانه در داخل دانشگاه ارومیه جهت استفاده از ظرفیت متخصصین، اساتید و کارشناسان دانشگاهی و ظرفیت جمعیت دانشجویی در قالب  کانون دانشگاهی دوستداران دریاچه ارومیه  تشکیل و راه اندازی شد.

دکتر کبیری همچنین گفت: جا دارد از زحمات دانشجویان محترم از جمله مهندس محمد کوهانی و مهندس لیلا مهردار که زحمت ثبت اساسنامه، تصویب آن در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را تقبل و پیگیری کردند نهایت تشکر را داشته باشم و آرزو دارم انشالله در پیگیری و تحقق اهداف مصوب موفق و پیروز باشند. و نهایتا تشکر را از زحمات شورای فرهنگی دانشگاه، ستاد احیای دریاچه ارومیه،پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه و مدیر پایش طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه دارم.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir