Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشگاه ارومیه؛ هرهفته یک فناوری

  مدیریت فناوری و ارتباط با جامعه دانشگاه ارومیه در نظر دارد نسبت به معرفی فناوری‌های تولید شده در این دانشگاه اقدام نماید. در این راستا و در قالب برنامه «دانشگاه ارومیه؛ هر هفته یک فناوری» به صورت هفتگی، فناوری‌های تولید شده توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه معرفی خواهد شد. اجرای این برنامه قدمی موثر در شناساندن فناوری‌های تولید شده توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه و کمک به بازاریابی و فروش محصولات فناورانه دانشگاه خواهد بود.

هفته اول

عنوان فناوری

توليد آنتي بادي پلي كلونال بر عليه ايمونوگلوبولين انساني در خرگوش

معرفی تیم طراحی و توسعه محصول

دکتر سید میثم ابطحی فروشانی دانشیار گروه ایمونولوژی دانشکده دامپزشکی  دانشگاه ارومیه مجری اصلی این طرح می‌باشند. طرح حاضر با کمک و حمایت مالی پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه و با همکاری آقای کتر نوروز دلیرژ انجام شده است.

دکتر سید میثم ابطحی – فناور دانشگاه ارومیه

معرفی محصول

معرف كومبس يا آنتي هيومن گلوبولين، آنتي بادي پلي كلونالي است كه در بدن حيواني مثل خرگوش و بر عليه سرم انسان يا فراكسيون­هاي غني از ايمونوگلوبولين انساني توليد مي­شود. اين معرف كاربردهاي  تشخیصی و آموزشی متعدد دارد.

ویژگی‌ها و مزایای رقابتی محصول

نتايج حاصل از آزمايش رادیال دیفیوژن شعاعی (SRID)  نشان داد كه قطر هاله ايجاد شده توسط كمپلكس آنتى ژن (آنتی بادی سرم انسانی) - آنتى بادى در پليت (آنتى هيومن آنتی بادی تولیدی در مطالعه) در مقایسه با قطر هاله ايجاد شده توسط كمپلكس آنتى ژن (آنتی بادی سرم انسانی) - آنتى بادى در پليت (آنتى هيومن آنتی بادی تجاری، نمونه خارجی) تفاوت معنی داری نداشت.

در مجموع نتايج حاصل از اين مطالعه نشان مى دهد كه تزريق عضلانی آنتی بادی انسانی به همراه ادجوانت کامل فروند به خرگوش موجب تولید آنتی بادی ضد آنتی بادی انسانی در سرم خرگوش می شود که هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ میزان تولید قابل رقابت با مشابه خارجی می باشد.

موارد کاربرد

این آنتی بادی پلی کلنال در آزمايشات كومبس مستقيم، غير مستقيم ، كومبس رايت و در بانك خون در تشخيص آنتي ژن Du  مورد استفاده قرار مي­گيرد. همچنین در صورت کنژوگه نمودن سرم کومبس می­توان از آن در تست‌هایی از قبیل الایزا و ایمونوفلورسنت استفاده نمود.

تصاویر محصول

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir