Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

خوابگاه جدید و ۱۰ هزار متر مربعی ۱۵ خرداد دانشگاه که تجهیزات پیشرفته ای نیز دارد، با حضور مجازی محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم افتتاح شد.

دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه گفت: این خوابگاه به همت و نیت خیرخواهانه بنیاد ۱۵ خرداد ستاد فرمان حضرت امام (ره) ساخته شده است.

وی ادامه داد: خوابگاه بنیاد ۱۵ خرداد دانشگاه ارومیه با فضایی بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع زیربنا و در ۲ طبقه در محوطه خوابگاه های دختران پردیس نازلوی دانشگاه ارومیه احداث شده است.

وی با بیان اینکه این خوابگاه شامل ۵۲ اتاق دانشجو، هفت اتاق ویژه دانشجویان معلول و هفت سوئیت مهمان است، بیان کرد: سه سالن مطالعه، نمازخانه، سایت کامپیوتری، اتاق نمایش فیلم، اتاق بهداری، اتاق مشاوره، سالن های ورزشی بدن سازی و تندرستی، محوطه باز در طبقه اول برای برگزاری مراسم مختلف فرهنگی و هنری با بروزترین سیستم های تاسیساتی و ایمنی از دیگر امکانات این خوابگاه است.

با ساخت این خوابگاه ۹ درصد به ظرفیت خوابگاه های دانشگاه ارومیه افزوده شد.

در این مراسم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز که به صورت مجازی حضور داشت، در سخنانی گفت: بهترین سرمایه‌گذاری در کشور، هزینه برای آینده‌سازان و نخبگانی است که نیروی انسانی و سرمایه اصلی کشور را خواهند ساخت.

دکتر زلفی‌گل افزود: از دکتر مخبر و ستاد اجرایی فرمان امام واقعاً متشکرم بابت بر عهده گرفتن مسئله ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دختران و رفع دغدغه خانواده‌ها و دانشجویان، آن هم در شرایطی که ستاد درگیر پروژه‌های بزرگ و ملی متعدد دیگری است که هر کدام یک پروژه عظیم به حساب می‌آیند.

وزیر علوم ادامه داد: نهضت ساخت خوابگاه را باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم و سایر خیرین و نهادها را هم به این مسیر بیاوریم، دشمن می‌داند که اگر ایران در زمینه علم و فناوری برتری پیدا کند شکست‌ناپذیر می‌شود، پس باید با تمام توان به این سمت پیش برویم همانطور که بعد از انقلاب با سرعت قابل قبولی حرکت رو به جلو داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر ما هزینه لازم را برای توسعه علم و فناوری، کارآفرینی و اشتغالزایی صرف کنیم، بلاشک با کشورهای پیشرفته هیچ اختلافی نخواهیم داشت، افزود: ما از نعماتی برخورداریم که دنیای پیشرفته آن را ندارد؛ ما از تمدن، تاریخ و ریشه‌ای برخورداریم که بسیاری از کشورهای پیشرفته آن را ندارند.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در منطقه رتبه اول را دارد، ادامه داد: در بدو انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و بعضاً کارشناسی‌ارشد داشتیم اما امروز بالغ بر ۱۵۰ هزار دانشجوی دکتری شاغل به تحصیل داریم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تعداد اعضای هیأت علمی کشور به ۸۰ هزار نفر رسیده و دانشگاه‌های ما در آسیا و رنکینگ دنیا سری در سرها دارند و این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری ایران در بخش علمی مؤثر بوده است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از بنیان خانواده، اظهار داشت: ساخت و توسعه خوابگاه‌های متاهلی نیز باید مورد توجه قرار گرفته و قدم‌های موثری در این زمینه برداشته شود. دانشجویان و جوانان ما باید ضمن تحصیل علم و دانش بتوانند به تشکیل زندگی مشترک خود نیز فکر کنند و دغدغه‌ای از بابت تامین محل زندگی متاهلی نداشته باشند.

دکتر زلفی‌گل با بیان اینکه طبق برنامه توسعه ششم باید بخشی از درآمد ناخالص ملی را صرف تحقیقات می‌کردیم اما طبق آمار کمتر از نیم‌درصد آن صرف تحقیقات شده است، افزود: دولت سیزدهم مصمم است که در این مبحث ورود جدی و متفاوتی داشته باشد و برای ایجاد جهش در این زمینه به همکاری نهادهایی چون ستاد اجرایی فرمان امام نیازمندیم.

آیین افتتاح خوابگاه دانشجویی همزمان در ارومیه، سنندج و سمنان توسط وزیر علوم از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir