Public Relations News Website

امروز

یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو با حضور سرپرست دانشگاه ارومیه، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه شهدای استان،‌ معاون سیاسی امنیتی استانداری و مسئولین استانی در دانشگاه ارومیه برگزار شد.

دکتر علیجانپور در این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید بزگروار این روز،‌ بیان کرد:‌ فلسفه نامگذاری روز 16 آذر به عنوان روز دانشجو همان ترسیم و تداوم راه عدالت خواهی و استکبارستیزی این قشر آگاه جامعه است.

دکتر علیجانپور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص روحیه دانشجویی، اظهار نمود:‌ مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در یکی از دیدارهای خود  با دانشجویان فرمودند که « از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌ها» همین دو انتظار در واقع رهنمود و نقشه راه دانشجویان است .

سرپرست دانشگاه ارومیه در پایان خطاب به مسئولین دانشگاه ابراز داشت:‌ معمولا دانشجویان به دلیل شور جوانی و از سر دغدغه مندی با حرارت سخن می گویند و نظراتشان را تند بیان می کنند و مسئولان باید با سعه صدر با این دانشجویان رفتار کنند و آستانه تحمل خود را بالا ببرند .

دانشجویان به تقویت روحیه دینی خود بیشتر اهمیت بدهند

حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم بیان کرد:‌ دانشجویان از فرصت علم‌آموزی و حضور در جامعه علمی به نفع ارتقای روحیه دینی و اسلامی خود بهره ببرند‌.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی اظهار داشت:  اگر بخواهیم شعار «نه به دانشگاه سکولار» را در دانشگاه‌ها عملیاتی کنیم، باید به مبانی نظام اسلامی که مقام معظم رهبری در سال 79 تببین کردند، توجه کنیم و برای تحقق آن راهکاری اساسی از سوی مسئولان ارائه شود.

وی افزود: افزایش و تقویت روحیه دینی و اسلامی در میان قشر تحصیل‌کرده به ویژه دانشجویان امری است که باید مورد توجه باشد و همه به خصوص جوانان به این مساله اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام قریشی خطاب به دانشجویان، گفت: شما دانشجویان باید قدر دوران جوانی خود را دانسته و از گناه و معصیت دوری کنید چراکه گناه انسان را از مسیر و اهداف اصلی دور می‌کند.

وی تصریح کرد: همه کمالات و سعادت انسانی، ریشه در نماز  دارد. نماز اول وقت همراه با نشاط اهمیت زیادی دارد و باید توجه داشت که نباید نماز را کوچک شمرد.

 فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم بیان کرد: مسئولان باید روحیه انتقاد‌پذیری داشته، سنگ صبور مردم بوده و فضا را برای مطالبه‌‌گری باز کنند.

سردار حبیب شهسواری اظهار داشت: مسئولان باید سنگ صبور مردم بوده و فضا را برای مطالبه‌‌گری باز کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیجیان میدان‌دار همه صحنه‌های انقلاب هستند، افزود: بسیجیان واقعی کسانی هستند که دلشان برای ایران، انقلاب و اسلام می‌تپد و خود را نوکر و خادم مردم می‌دانند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: دانشجویان با مطالبه‌گری و داشتن روحیه نقد سازنده، نیازها و مشکلات مردم را انعکاس دهند تا مسئولان برای حل این مشکلات گام بردارند.

سخنرانی محمود صفری مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان و برخی از دانشجویان و همچنین تجلیل از خانواده های شهدای دانشجو از دیگر برنامه های این مراسم بود.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir