Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳

روز چهارشنبه 24 آذر ماه طی مراسمی با حضور دکتر داداش پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری،‌حجت الاسلام و السملمین دکتر قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، مصطفوی معاون استاندار و سایر مسئولین وزارتی، استانی و دانشگاهی از دکتر رحیم حب نقی ریاست سابق دانشگاه ارومیه تکریم و دکتر احمد علیجانپور به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معارفه شد.

در این مراسم سخنران های مختلف سخنان خود را در باب دانشگاه و مسائل آموزش عالی بیان کردند.

دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در این مراسم با بیان اینکه وزارت علوم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه دانشگاه و فضای علمی، عملی شود، گفت: بازگشت به سابقه تمدنی درخشان کشور در حوزه علمی، رسیدن به مرجعیت علمی، انتقال دانش و ایجاد عدالت در جهان اسلام، تعامل با کشورهای اسلامی و توسعه زبان فارسی و تبدیل آن به یکی از زبان‌های علمی در حوزه بین المللی تنها چند نمونه از رهنمودها و آینده نگری‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه علمی است که باید عملی شود.

دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان

معاون وزیر علوم، کرونا را یکی از چالش‌های فضای دانشگاهی طی ۲ سال اخیر دانست و ادامه داد: بازگشایی کامل دانشگاه‌ها مستلزم آمادگی و تمهید مقدمات زیادی است که یکی از آنها اصلاح زیرساخت ها در دانشگاه‌های است.

وی با بیان اینکه درآمد اختصاصی دانشگاه ها می‌تواند، نجات بخش دانشگاه‌ها در مشکلات مالی باشد، اظهار داشت: متاسفانه چون اتصال بخش های پژوهش و فناوری دانشگاه با جامعه به خوبی برقرار نیست در این رابطه با مشکل مواجه جدی هستیم.

مطالبات رهبری در دانشگاهها عملیاتی شود

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم بیان کرد: باید بین دانشگاه و صنعت پیوند جدی ایجاد شود متاسفانه دانشگاه ها چندان حضوری در جامعه و صنعت ندارند.

وی با تاکید به اینکه دانشگاه باید در تمامی حوزه های مختلف  اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حضور جدی داشته باشند، تصریح کرد: باید کاری شود که حضور دانشگاه در صنعت احساس شود.

 امام جمعه ارومیه اظهار کرد: رهبری مطالبات بسیاری از دانشگاهیان دارند و انتظار از ریاست جدید دانشگاه ارومیه این است که مدیریت شان در راستای عملیاتی کردن این مطالبات باشد.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه

باید به توسعه و ورود پژوهش در جامعه توجه شود

علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار نمود: بدون پژوهش امکان توسعه در هیچ جامعه ای وجود ندارد بنابراین باید به توسعه و ورود پژوهش در جامعه توجه شود.

وی تصریح کرد: منابع پژوهشی هر کشور دانشگاهیان هستند که با کار پژوهشی به توسعه کشور کمک می کنند باید برای توسعه به دانشگاه و دانشگاهیان توجه شود.

مصطفوی سابقه دانشگاه ارومیه را بیش از ۱۴۰سال دانست و اظهار کرد: آذربایجان غربی و به ویژه ارومیه مرکز علم و تمدن است و اساتید و دانشجویان مختلف را در جهت توسعه علم برداشته اند.

علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی

چالشها و مشکلات موجود در دانشگاه ارومیه رفع شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه نیز با اشاره به اینکه چالش ها و مشکلات زیاد مدیریتی و اقتصادی در دانشگاه ارومیه وجود دارد، تصریح کرد: امید است با ورود نیروی مدیریتی جدید با کار مداوم، پرتلاش و جهادی این مشکلات رفع شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه خاطر نشان کرد: برای رسیدن به توسعه و رشد علمی و اسلامی شدن دانشگاه و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی نیازمند مدیریت، کار جهادی و انقلابی هستیم.

حجت الاسلام کیومرزی اظهار کرد: مدیران جدید مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاهیان را مدنظر قرار داده و در جهت رشد و توسعه علمی  استان تلاش جدی داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه

همکاری و تعامل دوجانبه دانشگاه با نهادهای مختلف

دکتر رحیم حب نقی رییس سابق دانشگاه ارومیه نیز در این مراسم با اشاره به مدیریت 8 ساله اش در این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه ارومیه در این مدت با وجود تحریم ها و بیماری کرونا، پیشرفت خوبی داشته است.

وی با اشاره به تصمیمات هیات امنا در خصوص تدوین برنامه راهبردی دانشگاه گفت: گفتمانی که در تدوین برنامه راهبردی دانشگاه شروع شد اکنون مورد پیگیری امام جمعه محترم و وزارت علوم است و به یک گفتمان ملی تبدیل شده است.

دکتر حب نقی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی دانشگاه ارومیه در حل معضلات منظقه ای، افزود: در برنامه راهبردی دانشگاه ارومیه بر همکاری و تعامل دوجانبه دانشگاه با نهادهای مختلف تاکید شده است؛ نباید انتظار یک طرفه از  دانشگاه وجود داشته باشد بلکه باید با حمایت و تفویض اختیار و مسئولیت، دانشگاه را در کنار خود دیده و از آن عملکرد بخواهند.

دکتر رحیم حب نقی رییس سابق دانشگاه ارومیه

اهتمام دانشگاه ارومیه برای قرارگیری در زمره دانشگاههای نسل 4

سخنان دکتر احمد علیجانپور سرپرست جدید دانشگاه ارومیه خاتمه بخش این مراسم بود.

سرپرست دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه دانشگاه ارومیه در ادامه مسیر توسعه و تعالی باید در زمره دانشگاه های نسل 4 قرار گیرد، تصریح کرد: آموزش و تربیت نیروی کارآمد، پژوهش و فناوری، کارآفرینی و دانشگاه جامعه محور چهار رسالت دانشگاه نسل 4 است که برنامه های آتی دانشگاه ارومیه بر اساس آن پیگیری خواهد شد.

سرپرست دانشگاه ارومیه به تنوع بخشی به برنامه های حوزه آموزش اشاره و خاطرنشان کرد: کرونا باعث شد تجربه خوبی در بحث آموزش مجازی پیدا کرده و سیستم های خوبی را راه اندازی کردیم که قطعا از این تجربه در سال های بعد برای بحث آموزش استفاده خواهیم کرد.

وی ارتقاء کیفی آموزش، حذف رشته های ناکارآمد، راه اندازی رشته های بین رشته ای جدید و تقویت نظام شاگردپروری، پرداختن جدی به آزمایشگاه ها، کارگاه ها و دروس عملی و در نهایت تغییر سرفصل ها و دروس براساس نیازهای جامعه را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای تقویت حوزه آموزش دانشگاه دانست.

دکتر احمد علیجانپور سرپرست جدید دانشگاه ارومیه

دکتر علیجانپور با تاکید بر پیشبرد مباحث پژوهشی در دو بعد علمی و فناوری، تصریح کرد: برخی دانشگاه ها در حوزه علم و برخی ها در حوزه فناوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان پیشرفت کرده اند که امیدوارم با کمک همکاران در هر دو زمینه پیشرفت کنیم.

سرپرست دانشگاه ارومیه به اصل مهم کارآفرینی اشاره و اذعان داشت: دانشگاه بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان  بایستی توجه ویژه ای به حوزه کارآفرینی و مباحث نوآوری و فناوری توسعه داشته باشد.

وی بر رسالت اجتماعی دانشگاه ها تاکید و تصریح کرد: دانشگاه ارومیه می تواند در قالب اتاق های فکر و هیئت های اندیشه ورز در سازمان ها و ادارات حضور داشته و ضمن آسیب شناسی و حل مشکلات، به مدیریت علمی سازمان ها کمک کند.

در زیر فیلم گزارش صدا و سیما از این مراسم را مشاهده نمایید:

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir