Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان با شعار پژوهش و فناوری پشتیبان تولید، از سوی ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری روز سه شنبه 7 دی ماه به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار شد.

در این جشنواره با حضور روسای دانشگاه‌ها و مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان و با هدف تجلیل از منتخبین پژوهش و فناوری استان ، از 18 پژوهشگر و 5 فناور برگزیده دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان، 11 پژوهشگر پراستناد یک درصد برتر جهان از بین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان و 8 دانشجوی پژوهشگر برگزیده، با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر شد.

محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی به عنوان رییس ستاد هفته پژوهش استان، دکتر احمد علیجانپور سرپرست دانشگاه ارومیه به عنوان جانشین رییس و دکتر عباسی شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه نیز به عنوان دبیر این ستاد بر برنامه های این جشنواره نظارت و فعالیت داشتند.

پایان نامه‌های دانشگاهی متناسب با نیاز جامعه باشد

حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم حمایت مداوم از پژوهشگران و نخبگان افزود:  حمایت و تجلیل از پژوهشگران معطوف به هفته پژوهش نشود.

وی ادامه داد: موضوعات پایان نامه ها براساس نیاز جامعه و با نیت حل مشکلی از مردم انتخاب و انجام شود.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به  اهمیت تحقیق و پژوهش در دین اسلام اذعان کرد: پذیرش دین اسلام بدون تحقیق و پژوهش قابل قبول نبوده و بر این اساس تقلید اصول دین نیز جایز نبوده و هر فرد باید به اندازه فهم خود آن را درک کرده و بپذیرد.

پیشنهاد تشکیل اتاق فکر در نهادهای دولتی با حضور اساتید دانشگاهی

دکتر احمد علیجانپور، سرپرست دانشگاه ارومیه در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه هفته پژوهش فرصت استثنایی برای شناسایی ظرفیت های حوزه پژوهش است، اظهار کرد: دبیر خانه گروه کاری آموزش عالی و پژوهش های کاربردی با مجوز سازمان برنامه و بودجه در دانشگاه ارومیه راه اندازی می شود و زمینه را برای فعالیت و اجرای برنامه های مستمر در حوزه های مختلف پژوهشی، آموزشی و فناوری فراهم می کند.

وی گفت: ایجاد کارگروهی برای شناسایی و احصا مشکلات جامعه و صنعت که از مطالبات استاندار آذربایجان غربی نیز هست می تواند با نظر کارشناسی نسبت به حل مشکلات جامعه اقدام نماید.

دکتر احمد علیجانپور، سرپرست دانشگاه ارومیه 

دکتر علیجانپور با تاکید بر اینکه در شرایط بد تحریم ها قرار داریم و ورود تجهیزات، فناوری و همچنین ارتباطات بین المللی بسیار کم شده است، اظهار کرد: در این شرایط ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه باید از حرف و شعار عبور کرده و وارد عمل شویم، تصریح کرد: ارتباط و انسجام منطقی بین دانشگاه و صنعت و جامعه لازم است و البته دستورات حاکمیتی هم در این رابطه موثر است.

سرپرست دانشگاه ارومیه با بیان اینکه سازمان ها و نهادهای حاکمیتی و دولتی باید مسیر مستقیم برای ارتباط با دانشگاه داشته باشند، پیشنهاد کرد دفاتری برای دانشگاهها در ادارات و سازمانها اختصاص یابد تا اساتید و دانشگاهیان به عنوان هیئت اندیشه ورز و اتاق فکر در خدمت آن نهادها باشند.

تراز علمی دانشگاه ارومیه به مردم اطلاع رسانی شود

کاظم خبازی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی به عنوان سخنران دیگر این مراسم با ابراز خرسندی از افتخارآفرینی پژوهشگران استان در عرصه های ملی و بین المللی خاطرنشان کرد: اینکه امسال 9 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه در زمره یک درصد پژوهشگران برتر پراستناد جهان قرار گرفته اند باعث غرور است و باید به طور شایسته شناسانده و تجلیل شوند.

کاظم خبازی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی

وی با تاکید بر اینکه چهره های علمی و پژوهشی باید از طریق رسانه های جمعی به مردم معرفی شوند، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی عملکرد دانشگاهها و درخشش اساتید دانشگاه ها موجب شناساندن تراز علمی دانشگاه ارومیه به مردم و ترغیب جوانان به تحصیل در این مرکز تحصیلات تکمیلی خواهد شد.

خبازی در ادامه به توفیقات پژوهشگران کشور در زمینه هسته ای، تولید واکسن کرونا و سلول های بنیادین اشاره و تصریح کرد: دشمن از این همه پیشرفت علمی دانشمندان و پژوهشگران ایرانی در تلاطم است و احساس خطر می کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی در ادامه با انتقاد از کم توجهی و عملیاتی نشدن طرح های پژوهشی گفت:پژوهش های خوبی در دانشگاهها صورت می گیرد اما راکد مانده و خاک می خورد.

وی راه اندازی دبیرخانه پژوهش در استان را اقدامی ارزشمند خواند و ابراز امیدواری کرد با فعالیت این دبیرخانه ضمن ارج نهادن به اقدامات پژوهشگران برتر قدیمی ، از پژوهشگران جوان نیز حمایت های لازم انجام شود.

خبازی بر لزوم هماهنگی دانشگاه و صنعت تاکید و تصریح کرد: پژوهشگران باید به دنبال بازاریابی از صنعت و صنعتگران باید در پی بهره مندی از ظرفیت های علمی پژوهشگران برای رونق تولید باشند.

وی آموزش و هماهنگی بین صنعت و دانشگاه را حلقه مفقوده توسعه اعلام و اظهار کرد: یکی از دلالیل فرسوده و بروز نبودن کارخانجات سطح استان غفلت از طرح های پژوهشی است که امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

خبازی گفت: در شرایط تحریم باید برای رسیدن به رشد و توسعه و دستیابی به فناوری های بروز با کاهش هزینه ها به پژوهشگران و صنعت گران توجه شود.

دانشگاه ها با پژوهش و فناوری می توانند نقش خود را در تحقق شعار سال ایفا کنند

دکتر عباس شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه و دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان نیز در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت پژوهش گفت: دانشگاه ها با پژوهش و فناوری می توانند نقش خود را در تحقق شعار سال ایفا کنند و بر همین اساس هفته پژوهش و فناوری " پژوهش و فناوری، پشتیبانی تولید   " نامگذاری شده است.

دکتر عباس شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه 

دکتر شفیعی در ادامه ضمن ارايه گزارشی از عملکرد فعالیت های پژوهشی دانشگاه های استان آذربایجان غربی در طی سال 1399، گفت: 900 مقاله از دانشگاه ارومیه، 618 مقاله از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، 158 مقاله از دانشگاه صنعتی ارومیه، 25 مقاله از دانشگاه پیام نور، 8 مقاله از دانشگاه فنی حرفه ای و 3 مقاله از دانشگاه فرهنگیان در طی سال 1399 در در پایگاه استنادی ISI نمایه شدند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در ادامه با تاکید افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه که ثمره ی آن پیشرفت و توسعه کشور است، بیان کرد: 71 طرح ار دانشگاه ارومیه، 15 طرح از دانشگاه صنعتی ارومیه و 8 طرح از دیگر دانشگاه های استان در طول سال 1399 توانستند در ارتباط با صنعت اجرا شوند .

وی در ادامه با اشاره به نوآوری ها و فناوری های تولید شده توسط دانشگاهیان،‌ اظهار کرد: 10 فناوری از دانشگاه ارومیه، 1 فناوری از دانشگاه علوم پزشکی،‌ 3 فناوری از دانشگاه صنعتی ارومیه و 2 فناوری از دانشگاه پیام نور در طول سال 1399، به همت دانشگاهیان ثبت اختراع شد .

دکتر منصورفر، رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

همچنین در این مراسم ، از نمایشگاه مجازی دستاورهای پژوهش، فناوری و فن بازار استانی که با همت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی راه اندازی شده است نیز رونمایی شد.

تجلیل از 43 پژوهشگر و فناور برتر استان پایان بخش این جشنواره بود.

فیلم گزارش صدا و سیما از این جشنواره را در زیر مشاهده نمایید

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir