Public Relations News Website

امروز

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

در یک صبح  زمستانی به کتابخانه مرکزی دانشگاه ارومیه رفتیم و گزارشی از قسمت های مختلف این نهاد علمی و  تلاش های کتابداران دانشگاه ارومیه به عنوان یاوران پژوهش و فناوری تهیه کردیم . این گزارش را در ادامه بخوانید و تصاویر آن را مشاهده نمایید.

کتابخانه مرکزی دانشگاه ارومیه زیر نظر معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فعالیت دارد، که دارای بخش­های مختلفی از جمله خدمات فنی،علم سنجی، مرکز اطلاع ­رسانی، بخش امانت، بخش پایان­­ نامه­ ها، بخش مرجع، بخش نشریات فارسی و انگلیسی، انتشارات و سالن­ های مطالعه می­ باشد.

منوچهر ده بزرگی رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه ارومیه با اشاره به خدمات مختلف این کتابخانه، گفت: هم اکنون کتابخانه های دانشگاه ارومیه با دارا بودن  ۱۵۵۱۳۴ جلد کتاب فارسی،  ۳۳۷۶۰ جلد کتاب لاتین یکی از غنی ترین کتابخانه های دانشگاه های کشور هستند.

ده بزرگی اظهار کرد: کمک به برنامه درسی پژوهشی دانشگاه، کمک به تحقیق و پژوهش، کمک به برنامه ریزی های آموزشی دانشگاه، پشتیبانی از اهداف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی از طریق تامین نیازهای اطلاعاتی اساتید، دانشجویان و سایر کاربران و فراهم آوردن امکانات و تسهیلات فیزیکی کافی و مناسب برای استفاده از منابع در داخل کتابخانه از جمله اهداف مهم این کتابخانه است.

رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه ارومیه با اشاره به عملکرد یک سال گذشته این نهاد پژوهشی، گفت: در یک سال گذشته 2776 نفر از دانشجویان ورودی جدید به عضویت این کتابخانه در آمده اند. همچنین 1500 کد شناسه کاربری اساتید به دانشجویان و اساتید ارائه و 1100 جلد از کتاب های انتشارات دانشگاه به فروش رسیده و   3250  جلد کتاب نیز به کتابخانه اهدا و  2815 جلد کتب فارسی  بر اساس درخواست خریدار و ۹۳۴ نسخه مجلات فارسی و انگلیسی به بانک نشریات اضافه شد.

وی افزود: در طول یک سال گذشته در راستای انجام آموزش و راهنمايي­هاي لازم جهت جستجوي اطلاعات و بهره گيري هر چه بهتر از منابع که از اهداف کتابخانه مرکزی است، 25 کارگاه آموزشی اخلاق پژوهشی ویژه دانشجویان دکترا برگزار و طی آن بیش از ۷۲۵ گواهینامه اخلاق پژوهش صادر شد.

ده بزرگی با تاکید بر پویا بودن سیستم کتابخانه مرکزی دانشگاه ارومیه، اظهار کرد: خرید نرم افزار کتابخانه ایی آذرسا که باعث تسهیل در روند خدمات کتابخانه ای،بازیابی منابع علمی، امکان دورکاری همکاران کتابدار و فروش آنلاین کتب انتشارات دانشگاه شده و همچنین  روزآمد بودن اطلاعات کامل  پایان نامه ها در سایت کتابخانه مرکزی به محض تحویل به کتابخانه از طریق دانشجویان تحصیلات تکمیلی(با محدودیت 12 صفحه اول آن) از جمله دیگر اقدامات کتابخانه مرکزی دانشگاه در راستا پویا بودن، است.

وی در پایان گفت:‌ در مجموع 7000 نسخ کتاب مربوط به انتشارات دانشگاه و کتابهای اهدایی از طرف اساتید، دانشجویان و کارکنان نیز به کتابخانه های استان از طریق نذر کتاب اهدا شد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir