Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعضای هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه آتاتورک شهر ارزروم کشور ترکیه از دانشگاه ارومیه بازدید نمودند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این سفر چهار روزه که طرف ترک به ایران داشته اند دو روز در دانشگاه ارومیه حضور دارند و ضمن بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی دانشگاه، با اعضای هیأت علمی دانشکده کشاورزی، پانل ها و جلسات تخصصی خواهند داشت.


دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه در نشست مشترکی که دیروز هیجدهم شهریور ماه، در اولین روز ورود طرف ترک با آنان داشت با بیان اینکه کشور ایران و کشور ترکیه مشترکات فراوانی دارند گفت: دانشکده کشاورزی دانشگاه آتاتورک نیز همانند دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه از جمله دانشکده های با قدمت زیاد است و این باعث خوشحالی ماست که این دو دانشگاه، ارتباطات زیادتری با هم داشته باشند.


دکتر حب نقی ادامه داد: دشمنان جهان اسلام در میان کشورهای اسلامی تفرقه های زیادی به وجود آورده اند و در این میان روابط عمیق و دوستانه دو  کشور ایران و ترکیه که مشترکات زیادی نیز با هم دارند مایه مسرت بوده و می تواند الگو و نمادی برای همه ی کشورهای اسلامی باشد.


وی با تاکید بر نقش دانشگاه ها در ایجاد روابط گسترده بین  کشورها افزود: دانشگاه ها در راس ارتباطات دو کشور، قرار گرفته اند و اساتید، با توجه به اینکه نقش هدایت رهبری فکری جامعه را بر عهده دارند می توانند بر روابط سیاسی نیز تاثیر مهمی گذاشته و روابط دو کشور را ارتقاء بخشند.


وی اظهار امیدواری نمود همایش ها و نشست های مشترکی که در هر دو کشور برگزار می شود و خواهد شد سبب ساز استفاده از امکانات و پتانسیل های دانشگاه ها در همه زمینه های علمی باشد و این روابط مستمراً ادامه پیدا کند.


وی در پایان این نشست گفت: از اساتید کشور دوست و برادر ترکیه که ساعت ها رنج سفر را بر خود تحمیل کرده اند سپاسگزارم و امیدوارم جلسات مشترک موفقی را داشته باشند و روابط دانشگاه های ارومیه و آتاتورک مستحکم تر از گذشته شود.


معاون دانشکده کشاورزی دانشگاه آتاتورک نیز در این نشست به عنوان سرگروه این هیأت از میزبانی دانشگاه ارومیه تشکر نمود و گفت ما همیشه خواهان روابط گسترده با ایران هستیم.


گفتنی است: این هیأت چهار نفره از دیروز با حضور اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه، پانل های تخصصی در مورد کشاورزی را آغاز نموده اند و امید می رود در پایان این جلسات، اجرای طرح های مشترک تئوری و عملی در زمینه کشاورزی را تصویب نمایند.


 


 


 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir