Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیرو جلسات طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه طی نشستی با رییس و اساتید این دانشگاه دیدار و گفتگو نمود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در این نشست با اشاره به ایام دهه امامت و ولایت به بیان جامعیت و کاملیت دین مبین اسلام در همه سطوح زندگی پرداخت و گفت: در دین اسلام معارف الهی بقدری وسعت دارند که خداوند برای کوچک ترین مسائل زندگی انسان نیز حکم و دستور صادر نموده است.
وی به بیان حقانیت مسئله غدیرخم پرداخت و گفت: دینی که برای کوچک ترین مسائل زندگی انسان برنامه دارد مگر می شود برای مسئله مهمی چون جانشینی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله برنامه ای نداشته باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطر نشان شد: محکم ترین دلیل برای اثبات مسئله غدیرخم غیر دلایل قرآنی و روایی دلیل عقلی است.
وی افزود: اگر مسئله امامت و وصایت بعد از پیامبر در دین مطرح نشود نعوذبالله یا باید دین اسلام را دینی ناقص تلقی کرد یا پیامبر اسلام را شخصی دانست که نتوانسته بعد از خود شخصی را برای هدایت و رهبری مردم معرفی کند.
امام جمعه ارومیه ضمن اشاره به اهمیت شغل استادی دانشگاه گفت: تعلیم و تربیت دانشجویان برای اساتید توفیق بسیار بزرگی از جانب خداوند است.
وی عنوان کرد: تعلیم و تربیت انسانی که به عنوان اشرف مخلوقات است بسیار ارزشمند و ذی قیمت بوده و مسئولیتی بالا و دارای پاداش فراوان است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی به بیان جزای قصور و تقصیر در امر تربیت انسان ها پرداخت و گفت: به دلیل حساسیت و ارزشمند بودن شغل تعلیم و تربیت در نزد خداوند و پاداش فراوان آن، قصور و تقصیر در این وظیفه حساس نیز سبب جزا و مجازات بیشتر می شود.
وی خاطر نشان کرد: اساتید باید شکرگذار نعمتی که خداوند در راستای تعلیم و تربیت اشرف مخلوقات به آن ها داده باشند و راهکار شکرگذاری این عنایت استفاده درست از موقعیت استادی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان ضمن بیان راهکار تأثیرگذاری اساتید بر دانشجویان گفت: برای اثرگذاری اساتید بر دانشجویان لازم است ابتداً اساتید به آنچه به دانشجویان می گویند عمل نمایند.

دکتر احمد علیجانپور رییس دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه ضمن تشکر از حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم ارومیه و حجت الاسلام و المسلمین کیومرزی مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه به جهت برگزاری این نشست، با اشاره به اهمیت دوره های ضیافت اندیشه اساتید و تاثیرات آن، گفت:  اساتید می توانند در کنار آموزش ها و مباحث علمی در کلاس های درس و یا مذاکرات و محافل علمی با بیان مطالب اجتماعی و اخلاقی در کنار دانشجویان باشند و تاثیرگذاری مثبتی در این عزیزان داشته باشند.

دکتر علیجانپور در ادامه گفت: بعضا دانشجویان و نسل جدید تحت تاثیر فضای رسانه ای و مجازی مباحثی را مطرح می کنند که ما اساتید باید به عنوان معلم در حد بضاعت علمی روشنگری و این عزیزان را به مسیر درست هدایت کنیم و نگذاریم تحت تاثیر عوامل استرس زا قرارگیرند.

رییس دانشگاه ارومیه بیان کرد: من از حاج آقا کیومرزی و آقای دکتر جوادی معاون فرهنگی دانشگاه خواسته ام که هر چه قدر می توانند در برگزاری دوره های فرهنگی، جلسات هم اندیشی و مواردی اینچنین تلاش کنند و بنده هم به صورت کامل از این برنامه ها حمایت می کنم،‌ چون اعتقاد دارم اینگونه هزینه کرد،‌ در واقع سرمایه گذاری برای آینده جوانان این مرز و بوم و دانشگاه است.

حجت الاسلام و المسلمین کیومرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از نحوه برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید این دانشگاه گفت: طرح ضیافت اندیشه دانشگاه ارومیه امسال در چهارموضوع تاريخ تمدن اسلامي (تمدن اسلامي و تمدن غرب) با حضور دكتر حبيب الله بابايي، موضوع معرفت شناسي (معرفت ديني و معرفت سكولار) با حضور مدرس گرامي دكتر حسن پناهي، موضوع  معرفت شناسي (روشنفكري در عصر حاضر) با حضور دكتر سيد احمد غفاري قره باغي و موضوع معرفت شناسي (مباني معرفت شناسي ديني) با حضور دكتر حسن پناهي آزاد در حال برگزاری است.

 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir