Public Relations News Website

امروز

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

در راستای افزایش تعامل صنعت و دانشگاه، به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه و با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت، نشست هم اندیشی صنعت و دانشگاه با موضوع وضعیت و چشم انداز معادن و صنایع معدنی استان آذربایجان غربی: چالش ها و فرصت های سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف، بهره برداری و فرآوری  برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه، سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، نمایندگان سازمان ایمیدرو، مسئولین سازمان نظام مهندسی معدن استان و اتاق بازرگانی، معدنکاران و فعالان حوزه معدن و همچنین اعضای هیئت علمی گروه های مهندسی معدن و زمین شناسی دانشگاه ارومیه برگزار شد.

در این نشست، دکتر شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه اهمیت برگزاری نشست های تخصصی با صنایع مختلف استان را بیان و ابراز امیدواری نمود این نشست بتواند به تقویت بیشتر ارتباطات صنایع معدن با دانشگاه منجر شود.

دکتر اکبری سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ضمن ارائه آمار از وضعیت فعالیت و مشکلات معادن استان، نقش آفرینی بیشتر متخصصین دانشگاهی در رفع مشکلات این صنعت را خواستار شد.

در ادامه این نشست چالش های موجود در صنایع معدنی استان در سه حوزه اکتشاف، بهره برداری و فرآوری و همچنین درخصوص راهکارهای موجود در رفع این مسائل بحث و تبادل نظر شد.

دکتر شیرخانی مدیر پروژه های اکتشاف سازمان ایمیدرو در استان نیز که به دعوت دانشگاه ارومیه در این جلسه حضور یافته بود، پس از ارائه گزارش فعالیت این سازمان در استان، روش های همکاری با دانشگاه ارومیه را تشریح نمود.

 مهندس سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز به دخیل نمودن و افزایش مشارکت دانشگاه در پروژه های اکتشاف و بهره برداری درحال اجرا توسط سازمان ایمیدرو در استان تأکید نمود و از مسئولین این سازمان درخواست کرد نسبت به بهره گیری از پتانسیل دانشگاه های بومی استان اقدامات موثری انجام دهند.

 این نشست با ارائه نظرات سایر حاضرین و همچنین اعلام آمادگی همه جانبه اساتید دانشگاهی در همکاری با اداره کل صمت و سازمان ایمیدرو ادامه یافت.  

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir