Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با حضور معاون پژوهش و فناوری، مدیران دانشگاه ارومیه و همچنین اساتید و پژوهشگران حوزه زنبور عسل، اولین کنگره ملی نقش زنبور عسل در امنیت غذایی و توسعه ملی به میزبانی دانشگاه ارومیه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد.

دکتر عباس بانج شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در آیین افتتاحیه این کنگره ملی ضمن اشاره به اهمیت زنبور عسل در آیات قرآن کریم و توصیه خداوند متعال به تعقل و تدبر در این امر، گفت: دانشگاه ارومیه در سال 95 بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاه در ایران بود که موفق به پذیرش دانشجو در رشته پرورش زنبور عسل در مقطع کارشناسی ارشد شد.

دکتر شفیعی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در دنیای امروز و تاکید بر نقش زنبور عسل در این حوزه، افزود: استان آذربایجان غربی با دارا بودن 12.6 درصد از کل کندوهای کشور در مقام دوم و با تولید 19 درصد از کل عسل کشور در مقام اول این حوزه قرار دارد. این امر هم با توجه به اقلیم، پوشش گیاهی، جمعیت روستایی و همت تلاش گران این عرصه در استان اتفاق افتاده است.  

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه ادامه داد: تولید و فرآوری عسل علاوه بر افزایش تولید ناخالص داخلی، باعث ایجاد اشتغال است. به همین جهت این ماده نقش مهمی در توسعه ملی کشور نیز داراست. از سویی با توجه به کم آب بر بودن فرایند تولید و فرآوری عسل می تواند جایگزین مناسبی برای تولید سایر مواد غذایی پرآب بر باشد.

دکتر سپهر رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه نیز در این مراسم ضمن تاکید بر این نکته که یکی از راه کار های اصلی نجات دریاچه ارومیه بازنگری در تولید محصولات پرآب بر است، گفت: تولید عسل با توجه به کم آب بر بودن آن می تواند جایگزین مناسبی با برخی از محصولات کشاورزی باشد.

وی افزود: علی رغم تولید بالای عسل در استان، متاسفانه صنایع بسته بندی مناسبی در این زمینه در استان وجود ندارد و صاحبان صنایع می توانند در این زمینه اقدامات مناسبی انجام دهند تا به سمت برندسازی عسل آذربایجان غربی حرکت کنیم.

دکتر هاشمی دبیر علی این کنگره نیز ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری کنگره تعداد مقلات ارسالی به این کنگره را 52 مقاله عنوان کرد.

لازم به ذکر است اولین کنگره ملی نقش زنبور عسل در امنیت غذایی و توسعه ملی به میزبانی دانشگاه ارومیه به مدت دو روز با برگزاری پانل های مختلف و بخش پوستر برگزار می شود.

دکتر هاشمی عضو هیات علمی گروه علوم دامی دانشگاه ارومیه دبیر علمی و همچنین دکتر غفاری عضو هیات علمی گروه علوم دامی نیز دبیر اجرایی این کنگره هستند.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir