Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در نشست صمیمی با اعضای هیئت رییسه دانشگاه های ارومیه که شامگاه دوشنبه به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار شد، گفت: قبل از انقلاب اسلامی، جهان دو قطبی بود با فرو ریختن ابرقدرت شوروی، جهان آمریکا را به عنوان تنها ابر قدرت جهان شناخت.
وی ادامه داد: اکنون ایران این هیمنه آمریکا را شکسته است و دیگر آمریکا نمی تواند هیچ یک از سیاست های خود را در جهان، جاری کند و همین مسئله باعث شده است تا روز به روز دشمنی آمریکا با ایران، بیشتر و مضاعف تر شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: برنامه های آمریکا با وجود سرمایه گذاری کلان، در کشور های بحرین، سوریه، عراق و افغانستان با شکست مواجه شده است.
امام جمعه ارومیه بیان کرد: انقلاب اسلامی در مباحث نظامی با اقتدار در جهان ظاهر شده است و امروزه آمریکا و رژیم جعلی صهیونیست، توان مقابله با ایران را ندارند.
وی ادامه داد: بعد از شهادت سردار سلیمانی، سپاه پاسداران پایگاه آمریکا را در عراق موشک باران کرد و آمریکا توان ایستادگی و پاسخ را نداشت.
نماینده ولی فقیه در آذرقبایجان غربی تقویت در جبه نرم را نیز ضروری دانست و تصریح کرد: در جبهه نرم نیز مثل جبهه سخت، باید از جمهوری اسلامی دفاع کنیم
وی معنویت و بصیرت را دو مولفه اصلی در جبهه نرم دانست و افزود: اگر معنویت را در جامعه تقویت کنیم و در کنار آن بصیرت مردم را افزایش دهیم، بدون شک شکست دشمن در جبهه نرم حتمی است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: اگر بصیرت نباشد معنویت به تنهایی نمی تواند کار را پیش ببرد و امروز باید روسای دانشگاه ها با کمک دفاتر نمایندگی ولی فقیه این دو اصل را در محیط دانشگاه تقویت کنند.
در ابتدای این نشست دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزش عالی استان و آمادگی کامل دانشگاه ها برای برگزاری آموزش های حضوری بعد از دوسال، بر لزوم برگزاری نشست های هم اندیشی، گفتگو محور و کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها به منظور تبیین مفاهیم و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان و همچنین اساتید تاکید نمود.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین اسم حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز بر لزوم انجام فعالیت های فرهنگی در دانشگاه در راستای جهاد تبیین و گام دوم انقلاب تاکید نمود.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir