Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) اولین نشست دورهمی صاحبان و فعالان صنایع خلاق و نوآور و پیش رویداد افتتاحیه خانه خلاق و نوآوری رویش بیست و یکم مهرماه 1401 با حضور دکتر زنوزی ریاست مرکز رشد، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه ارومیه و دکتر رضاپناه مدیر خانه خلاق و نوآوری رویش در پردیس دانشگاهی ارومیه برگزار شد.

در ابتدای این نشست که در آن صاحبان و فعالان صنایع خلاق و نوآور در رده­های مختلف سنی و در شاخه ­های متعدد معماری، مجمسه سازی، صنایع دستی، مدریت مالی، گردشگری، هنرهای تجسمی، طراحی دوخت، صنایع غذایی بومی، عروسک سازی، تولید انیمیشن و سرگرمی­ های کودکان، گرافیک، تولید محتوا در شبکه­ های اجتماعی و... به همراه کارشناسان سازمان آموزش فنی و حرفه­ ای، معاونت امور زنان و خانواده استانداری و اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی گرد هم آمده بودند، دکتر زنوزی ضمن بیان نقش و اهمیت خلاقیت و نوآوری در توسعه کارآفرینی، مرکز رشد، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه ارومیه را معرفی نمود.

مرکز رشد، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه ارومیه از سال 1382 با ایجاد مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات شروع به کار کرده است و بیش از 120 شرکت رشد یافته و موفق در این مرکز پرورش یافته‌اند. از سال 1395 با افزودن دفتر کارآفرینی، وظیفه فرهنگ‌سازی، آموزش و توانمند سازی جوانان برای کارآفرینی نیز به این مجموعه اضافه شده و در سال 1398 با ارائه طرح توسعه مجموعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی دانشگاه، ایجاد مرکز نوآوری در دستور کار دانشگاه ارومیه قرار گرفته است. شایان ذکر است این مرکز با مرمت و بازسازی ساختمان قدیمی (که بخشهایی از آن بیش از صد سال قدمت دارند) در پردیش شهر واقع می­باشد.

پس از آن ضمن بیان جایگاه هنر و صنایع خلاق، رسالت و اهداف خانه خلاق و نوآوری رویش مطرح شد. خانه خلاق، فضایی فیزیکی یا مجازی است که به طور پایدار از کارآفرینان خلاق و افراد پشتیبانی می­کند تا مشاغل آنها در کنار هم و با همکاری یکدیگر رونق بگیرد. این مراکز فضایی برای حمایت از شبکه­سازی، توسعه مشاغل، تعامل جامعه در بخش­های خلاق، فرهنگی و فناوری می­باشند.

خانه خلاق و نوآوری رویش با مجوز توسعه ستاد نرم و صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز رشد، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه ارومیه به عنوان اولین و تنها خانه خلاق و نوآوری استان آذربایجان غربی در حال حاضر، در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی نظیر صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، تولید محتوای صوتی و تصویری، پی نمایی (کمیک استریپ)، علوم انسانی و فناوری های نرم،  بازی، اسباب بازی و سرگرمی، یادگیری الکترونیکی - آموزش، تبلیغات و بازاریابی،  طراحی، معماری، نوآوری اجتماعی، انیمیشن و فیلم، بازی های ویدیویی و موبایل، کتاب، چاپ و نشر، هنرهای تجسمی و نمایشی، کسب و کارهای دیجیتال، طراحی تجهیزات توانبخشی، واقعیت افزوده، مجازی، ترکیبی، مد و پوشاک، ورزش و تندرستی در جهت  حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های نوپا در راستای مسیر دستیابی به موفقیت در فضایی بیش از 700 متر مربع شامل فضای اشتراکی کسب و کار، کلاس آموزشی، اتاق جلسات، اتاق استراحت، فضای فریلنسری، واحدهای مستقل برای استقرار هسته‌های خلاق، کافی شاپ و .... فعالیت می­نماید.

 پس از معرفی خانه خلاق و نوآوری رویش، تمامی مدعوین به ارائه نظرات و پرسش و پاسخ در خصوص پیشبرد اهداف این مرکز به صورت شفاهی  و همچنین در قالب تکمیل پرسشنامه نظرسنجی پرداختند.

در بخش دوم نشست صاحبان و فعالان صنایع خلاق و نوآور، کارگاه آموزشی TRIZ با استقبال و جلب توجه بالای حضار توسط دکتر مصطفی امانی از مربیان و مدرسین حوزه خلاقیت و کارآفرینی برگزار شد.

در انتهای نشست، مدعوین ضمن ایجاد شبکه سازی با یکدیگر در راستای توسعه اهداف خانه خلاق و نوآوری، به بازدید از مرکز رشد، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه ارومیه و فضاهای مربوط به خانه خلاق و نوآوری رویش پرداختند.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir