Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نشست بصیرتی و تبیینی با موضوع تحولات اخیر کشور و منطقه به همت بسیج اساتید استان آذربایجان غربی و همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس شهر دانشگاه ارومیه برگزار شد.
در این نشست سردار شهسواری فرمانده سپاه شهداء استان آذربایجان غربی گفت: امروز در فضای خوب فرهنگی قرار داریم نقش دانشگاه در دفاع مقدس و انقلاب غیر قابل انکار است. شهید مهدی باکری نماد دانش آموخته های ماست اگر دانشگاه را سست بگیریم همه چیزمان از دست می رود.

وی تاکید کرد: سعادت و مقاومت یک ملت از دانشگاه سرچشمه می گیرد حضرت آقا ۴۷۵ جلسه در طول ۳۵ سال با دانشگاه و قشر دانشجو داشته اند که نشان دهنده ارزش و جایگاه علم است بسیج اساتید علاوه بر پیشتازی در علم در جهاد تبیین نیز نقش آفرینی دارد اگر ما بیان کننده این حقایق و روایت ها نباشیم دشمنان آن را روایت خواهند کرد.

سخن رهبری در خصوص فضای مجازی که فرمودند: اگر وظایف رهبری به من اجازه میداد مسئولیت فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتم که این نشان دهنده اهمیت فضای مجازی ی دارد.

در ادامه مراسم سردار اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء گفت: ما اگر شبانه روز کار کنیم باز مدیون خون شهدا هستیم که هر چه داشتند فدا کردند. امام (ره) فرمودند:جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنی نیست و در قبول قطعنامه می فرمایند: کمربندهایتان را محکم ببنید که هیچ چیز عوض نشده است چون آمریکایی ها همه تخم مرغ هایشان را در سبد دیگران گذاشته بودند و بعد از انقلاب هم چیزشان را از دست دادند.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی همه پشت صدام ایستادند و با تحریم و حمایت نظامی فشار مضاعفی را به ایران وارد کردند. اما هنوز نفهمیده اند ما در جنگ انقلابمان را صادر کرده ایم .

سردار اوصانلو افزود: در یمن نه موشک و نه پهبادی بوده بلکه این سربازان پابرهنه یمنی بودند که افسران مسلح آنها را زمین گیر کرده اند.

وی با بیان اینکه ارتش جهان اسلام راه افتاده است گفت: آمریکایی ها این را باید بدانند با چند تا اغتشاش هیچ اتفاقی نمی افند ما از اینها در طول انقلاب زیاد دیده ایم، ما با پوست و خون و استخوان تحریم ها را لمس کرده ایم و این تحریم ها بر ما اثری نداشته و نخواهد داشت دشمنان تصور کرده اند که این انقلاب سقوط می کند و این اتفاق هرگز نمی افتد اینها دروغ می گویند و خبر ندارند دروغ هایشان رو خواهد شد.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء ادامه داد: توانمندی ها و اقتدار ما به حدی است که این اتفاقات کوچک رخنه ای در آن ایجاد نمی کند هدف این بود که یکی از شعرهای مرزی را بگیرند و اعلام استقلال کنند و آمریکا از آنها حمایت کند اما با عملیاتی از ارومیه تا کرمانشاه به عمق ۱۲۰ کیلومتری نقشه های آنها را نقش بر آب کردیم وی افزود: در این حملات ما تعداد ۱۰۰ موشک پرتاب کردیم بدون اینکه به یک غیر نظامی آسیب برسد توان جمهوری اسلامی امروز خیلی بیشتر از قبل است و دشمن باید این را بداند امروز ادعا می کنند ما به روسیه سلاح میفروشم هرچند این ادعا درست نیست ولی نشان از توان ما دارد.

در ادامه مراسم سردار جهانبخش فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی گفت: جهان در یک پیچ تاریخی است گسل هایی در کل جوامع در حال اتفاق است آنچه امروز می بینیم فرافکنی است که ناشی از درگیری و ایدئولوژی حاکم بر غرب است که نماد آن در جنگ روسیه و اوکراین قابل رویت است.

وی ادامه داد: ما در کشورمان در حال گذر از دوران پسا کرونا هستیم غرب به دنبال این است که آتش را از دامان خودش به جاهای دیگر بیاندازد اغتشاشات فکری،روانی و میدانی منطقه حاصل تلاش ها و برنامه های غرب است،سه سال رهایی فرزندان ما در فضای مجازی به دلیل کرونا منجر به اتفاقات اخیر شد در این اغتشاشات اخیر کشورهای بسیاری بودند که هر آنچه در توانشان بود پای کار آوردند و اگر مرگ مهسا امینی هم نبود یک موضوع دیگر را مطرح می کردند.

سردار جهانبخش افزود: استان ما از نظر اغتشاش با مرکز کشور تفاوت های زیادی داشت راهبردی ترین هدف دشمن ایجاد ایرانی تکه تکه و نا امن است که پشت پرده آن کشور انگلستان است در ارومیه با سه طیف فمینیستی،پان کرد و پان ترک مواجه هستیم که بر مبنای ایجاد روحیه آنارشیستی ایجاد شده است در دل نوجوانان ما تنفر به کنترل ایجاد شده است حتی در خانواده نیز ضد کنترل شده اند.

فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: در غرب از نظر اولویت ابتدا با فرقه گرایی سپس با نفرت پراکنی و بعد با تروریست مقابله می‌کنند ما در جریان اغتشاشات فحش و ناسزا شنیدیم اما تا اقدام خشونت آمیز انجام نشد اقدام متقابل نکردیم باید با تبیین و گفتمان فرزندان از دست رفته را برگردانیم امروز گفتمان سازی وظیفه و رسالت ماست.

گزارش صدا و سیما از این نشست را مشاهده نمایید:

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir