Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳

دکتر قاسم عمو عابدینی امروز ۲۶ آبان ماه در نشست شورای مدیریت آموزش عالی استان که در سالن جلسات دانشگاه ارومیه برگزار شد، گفت: متقاضیان ورود به دانشگاه ها در کشور روند کاهشی دارد بطوری که امسال ۴۵درصد از افراد مجاز به انتخاب رشته و ورود به دانشگاه ، انتخاب رشته نکردند.
وی با اشاره به اینکه در کشور حدود ۲۱۶۰ واحد آموزشی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به کاهش متقاضیان ورود به دانشگاه نیاز است آمایش در حوزه دانشگاه صورت بگیرد و برخی واحدها جهت بالا رفتن کیفیت آموزشی کشور ادغام شوند.
دکتر عمو عابدینی اظهار کرد: آذربایجان غربی باید در حوزه علم و فناوری در خط مقدم قرار گیرد و جایگاه ویژه ای داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه طرح تحول توسط دولت ابلاغ شده و برای هرمجموعه برنامه دارد و برای آموزش عالی برنامه ریزی شده، یاد آور شد: در طرح تحول نگرش ها در دیپلماسی علمی باید تغییر کند و نوعی خود باوری در دانشگاه های کشور ایجاد شود.
معاون آموزش وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه هدف گام دوم انقلاب ایجاد تمدن نوین اسلامی است، خاطر نشان کرد: خمیر مایه بیانیه گام دوم انقلاب درحوزه علم و فناوری و پژوهش است.
وی با اشاره به اینکه نظام آموزش باید اشتغال زا باشد، اظهار کرد: باید کارورزی در دانشگاه ها انجام شود و نخبگان به دانشگاه ها برگردند و مهارت آفرینی در دانشگاه ها توسعه یابد.
دکتر عمو عابدینی ادامه داد: شورای آموزش عالی استان می تواند به نحو مناسب چالش های آموزشی استان را بررسی و تصمیمات ویژه‌ای برای آنها اتخاذ کند.


دیپلماسی علمی بین المللی در آذربایجان غربی تقویت شود

مشاور آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بر تقویت کیفیت آموزش عالی و ارتقا جایگاه علمی دانشگاههای آذربایجان غربی تاکید کرد.
دکتر شیرعلی در این نشست، افزود: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان باید دیپلماسی علمی بین المللی در آذربایجان غربی که یک ظرفیت بی نظیر است، تقویت شود.
مشاور آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در دانشگاه های آذربایجان غربی تدابیری اتخاذ شود که کیفیت آموزش عالی تقویت شود و جایگاه علمی استان در کشور و منطقه بهبود یابد.
وی با اشاره به اینکه در طرح تحول دولت ۱۱۱تکلیف برای وزارت علوم تحقیقات و فناوری تعیین شده، تصریح کرد: اولویت اساسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بهبود وضعیت دیپلماسی علمی فناوری و نوآوری، آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآور، دانشجو فناور و تولید هدفمند ثروت و سرمایه از دانش است.
وی اظهار کرد: شاخص های کلیدی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در طرح تحول دولت افزایش درصد اشتغال دانش آموختگان مناطق مختلف، میزان تقاضا محوری تحقیقات دانشگاهی و راهبردی، افزایش میزان فروش و صادرات محصولات وخدمات فناورانه در پارک علم وفناوری است.
دکترشیر علی با تاکید به نقش دانشگاه های آذربایجان غربی در طرح تحول دولت در سطح محلی، ملی و استانی یاد آور شد: در سطح استانی کمک به توسعه منطقه آزاد ماکو و منطقه اقتصادی سلماس و به بلوغ رسیدن استعداد های علمی، در سطح ملی استخراج و فرآوری معادن، صنایع غذایی، صنعتی و فراوری گیاهان دارویی، توسعه صنعت فرش، انتقال انرژی فسیلی به ترکیه و اروپا، تولید انرژی نوین در بخش بادی، خورشیدی و برق آبی ازجمله اهداف دانشگاه های استان در طرح تحول دولت است.
وی ادامه داد: در حال حاضر نگاه ها معطوف به ظرفیت ها و پتانسیل هایی است که در مراکز آموزش عالی داریم و تاکنون بارور نشده اند و به آنها پرداخته نشده است.

در ابتدای این جلسه، دکتر علیجانپور رییس دانشگاه ارومیه نیز گزارشی از وضعیت آموزش عالی در استان آذربایجان غربی ارائه داد.

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: بیش از ۸۲هزار دانشجو در دانشگاه های استان مشغول به تحصیل هستند.

دکتر احمد علیجانپور افزود: در حال حاضر ۸۲هزار و ۳۰۸دانشجو در دانشگاه های استان مشغول به تحصیل هستند که دانشگاه آزاد ۳۳ونیم درصد، ارومیه ۱۵.۵درصد، پیام نور ۲۲درصد، فرهنگیان ۵.۹درصد، الزهرا یک درصد، دانشگاه فنی و حرفه ای پنج درصد
دانشگاه صنعتی ۳.۵درصد و علمی کاربردی پنج درصد دانشجویان را شامل می شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش عالی استان باید تحت یک برنامه هدایت شود، تصریح کرد: در کل دانشگاه های آذربایجان غربی ۱۶۶۷ نفر استاد تمام وقت و ۳۸۰۰نفر استاد مدعو زیر نظر نظام های مختلف آموزشی فعالیت دارند.

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir