Public Relations News Website

امروز

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نشست صمیمی دانشجویان دانشگاه ارومیه با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه روز دانشجو در ارومیه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بمناسبت روز دانشجو در نشست صمیمی با دانشجویان با تاکید بر استفاده از فرصت جوانی گفت: دوران جوانی بهترین ایام زندگی و همراه با شور و نشاط و انرژی است لذا فرصت جوانی را مغتنم بدانید و از آن برای کسب معنویت استفاده کنید.

 وی با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در خصوص نعمت عمر گفت: عمر نعمت بزرگی است که اگر از آن بدرستی استفاده نشود در قیامت تبدیل به حجت علیه انسان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان تاکید کرد: مطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان را در زندگی فردی و اجتماعی عملیاتی نمایید.

 وی خاطر نشان کرد: خودسازی فردی و اجتماعی و تقویت مبانی معرفتی از جمله مطالبات رهبری از دانشجویان بوده و دانشجو باید به این مطالبات عمل نماید.

 امام جمعه ارومیه با تاکید بر رعایت مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص انتقاد بدور از پرخاشگری گفت: دانشجو باید ضمن بیان انتقاد از پرخاشگری و توهین پرهیز کند.

 وی افزود: مطالبات خوبی در این نشست مطرح شد اما انتظار این بود که مطالبات اندیشمندانه و عمیق تری مطرح می شد.

 وی عنوان کرد: نقد و انتقاد از مسئولین خوب است ولی نقد باید منصفانه باشد و نباید بگونه ای باشد که هیچ مسئولی از ترس انتقاد نتواند کاری انجام دهد.

 نماینده مقام معظم رهبری در آذربایجان غربی در بخشی از سخنان خود به موضوع اغتشاشات اخیر پرداخت و گفت: آمریکا بخاطر اینکه ایران توانسته ابر قدرتی اش را به چالش بکشاند، برای انتقام در داخل ایران آشوب و اغتشاشات ایجاد کرده است.

وی افزود: مخالفان نظام مقدس اسلامی در بین خود اختلاف دارند بطوریکه حتی نتوانسته اند علیه این نظام پرچم واحدی بدست بگیرند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص گفتمان سازی انقلاب گفت: دانشجویان باید گفتمان سازی انقلاب را در صدر برنامه های خود در دانشگاه قرار دهند.

 وی با بیان اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: دانشجویان باید به مسئله حجاب و حیاء اسلامی مخصوصا در دانشگاه توجه ویژه نمایید.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص عدم حضور استاندار، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان در دانشگاه ها گفت: در خصوص حضور مسئولین در دانشگاه بنده می توانم واسطه ای برای حضور مسئولین و نمایندگان مجلس در دانشگاه باشم.

 وی در پاسخ مطالبه یکی از دانشجویان در خصوص اختصاص تریبون نماز جمعه به دانشجویان گفت: تریبون نماز جمعه برای کل استان بوده و درخواست کننده زیاد است لذا نمی شود کل جمعه ها را فقط دانشجویان سخنرانی کنند اما دانشجویان بارها از این تریبون استفاده کرده اند و مانعی در این میان وجود ندارد.

 امام جمعه ارومیه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص پرونده شهرداری سابق گفت: باید با هرکس در این پرونده تخلفی دارد برخورد شود اما هرکس تخلفی ندارد باید تبرئه شود.

 وی افزود: طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده شهرداری سابق سبب ایجاد مشکلاتی در مدیریت شهری شده که با به نتیجه رسیدن این پرونده مسئولین شهر می توانند به حل مشکلات شهر بپردازند.

 حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه درخصوص فساد گفت: ما مخالف فساد هستیم ولی باید با فساد و مفسد عادلانه برخورد شود و نباید تر و خشک باهم بسوزد.

 امام جمعه ارومیه در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان درخصوص عدم اجرایی شدن طرح های دانشجویی گفت: طرح های دانشجویی اگر طرح های معقولی باشد حاضر به وساطت برای اجرای طرح ها با مسئولین هستم.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir