Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون فرهنگی واجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: فرهنگ و تربیت در دستور کار دانشگاه ها قرار گیرد.
دکتر عبدالحسین کلانتری ۲۲آذرماه درنشست شورای معاونین فرهنگی واجتماعی دانشگاه های منطقه ۳کشور که در سالن جلسات دانشگاه ارومیه با حضور دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین کیومرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه، قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان اردبیل ، آذربایجان شرقی و غربی و زنجان برگزار شد، افزود: از دشمنان چیزی جز اغتشاش انتظار نمی‌رود باید دانشگاه ها فرهنگ و تربیت را در دستور کار قرار داده چرا که در این زمینه کم کاری شده است.
وی با اشاره به اینکه در برخی مواقع در برخورد با مسائل از ذخیره فرهنگی قدیمی و به روز نشده استفاده می شود، تصریح کرد: باید در حوزه فرهنگ هزینه کرد، باید در این حوزه جبران مافات کنیم و برای آینده برنامه ریزی داشته باشیم.
دکتر کلانتری با اشاره به تجربه نگاری از حوادث و وقایع اخیر در دانشگاه با اشاره به اینکه همه دانشجویان فرزندان این کشور و ثمره نظام تربیتی ، رسانه ای و فرهنگی ما بوده و هستند، یاد آور شد: نباید در حوزه فرهنگ دچار غفلت شویم باید سرمایه گذاری و هزینه فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و به فرهنگ در بطن مسئولیت های اجتماعی اعتلاء بخشیده شود.
دکتر کلانتری با اشاره به اینکه مسیولیت اجتماعی زمانی معنا پیدا می کند که دانشجویان را در میدان اجتماعی درگیر کنیم، اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی باید با فعالیت های اجتماعی پیوند داده شود چرا که کار فرهنگی کار بروکراتیک نیست برای کار فرهنگی جهاد و علم و جاذبه نیاز است.
وی افزود: تحولات طبیعی هستند چرا که جامعه و فرهنگ متحول است باید به تحولات مدیریت و جهت بخشید و دچار خطای محاسباتی نشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشگاه رسالت مطالبه گری و پیشبرد اهداف انقلاب را دارد و سیاسی بودن دانشجویان طبیعت دانشگاه است.
وی ادامه داد: تنوع قومیتی ایران یک فرصت است ، سالهاست دشمنان در صدد تبدیل این فرصت به یک تهدید هستند باید در مقابل این نقشه ها تهاجمی وارد عرصه شد و برای گستره فرهنگی ایران، فراتر از مرزهای جغرافیایی آن برنامه داشته باشیم.

تشکل های دانشجویی دانشگاه ها باید فعال تر شوند
رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه گفت: تشکل های دانشجویی و انجمن های علمی دانشگاه ها باید فعال تر شوند.
دکتر احمد علیجانپور با تاکید به اینکه دانشجویان ولی نعمتان دانشگاه ها هستند، اظهار کرد: تشکل های دانشجویی و انجمن های علمی دانشگاه ها باید فعال تر شوند و صدای دانشجویان باید شنیده شود.
وی با اشاره به غیر حضوری بودن دانشگاه ها در ۳سال کرونا و دور شدن دانشجویان از محیط دانشگاه اظهار کرد: در سال های کرونا ارتباط بین دانشجو، استاد و حوزه فرهنگ و تشکل ها تضعیف شد.
دکتر علیجانپور خاطر نشان کرد: در یک سال اخیر ۱۵۰ برنامه فرهنگی در حوزه های مختلف در دانشگاه ارومیه برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب به دلیل تغییرات مدیریتی حوزه فرهنگ شاهد تغییرات بودیم، تصریح کرد: با تاسیس معاونت فرهنگی در سال ۶۷ شاهد سروسامان گرفتن کارهای فرهنگی در دانشگاه ها بودیم.
رییس دانشگاه ارومیه یاد آور شد: در حال حاضر اوضاع دانشگاه ارومیه آرام بوده، نشست های با حضور مسئولان استانی با حضور دانشجویان برگزار شده و حوادث اخیر تببین شده است.
وی ادامه داد: وجود فشار و تحریم ها مانع بزرگی برای دولت است با این وجود دولت با همه توان سعی و تلاش خود را برای بهبود اوضاع بکار گرفته است.
دکتر علیجانپور گفت: مسئولان باید در بین دانشجویان حضور فعال داشته باشند، پیشرفت های کشور را تبیین و مشکلات را بازگو کنند.

نباید بگذاریم دشمن فرهنگ انقلاب و اسلام را تحریف کند
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه در این جلسه گفت: نباید بگذاریم فرهنگ غرب بر فرهنگ اسلامی و انقلابی جامعه ما غالب شود.
حجت الاسلام کیومرزی گفت: مسئله فرهنگ یک مسئله بسیار مهم است نباید از این مسئله‌ غفلت کرد ، نباید بگذاریم دشمن فرهنگ ما را تحریف فرهنگ خود را بر جامعه ایرانی و اسلامی و دانشگاهی ما غالب کند.
وی با بیان اینکه ما وظیفه بسیار بزرگی در مقابل دانشجویان داریم باید پاسخگوی نسل جدید و آینده باشیم، تصریح کرد: اگر نتوانیم فرزندان خود را در دانشگاه ها تربیت کنیم شبکه های مجازی و معاندین آنها را تربیت خواهند کرد که این یک مصیبت برای دین ما است.
حجت الاسلام کیومرزی خاطر نشان کرد: باید آموزه های دینی را در سایه فرهنگ به فرزندان آموزش داد چرا که غفلت از این کار موجب می شود دشمنان و کفار نسل ما را آموزش دهند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه اظهار کرد: حوادث اخیر نشان داد مرزهای اعتقادی ما از هر جهت مورد تهدید دشمن است باید از این مررها حفاظت کنیم.
وی با بیان اینکه وظیفه ما فرهنگیان این است ارزش های نظام و انقلاب و اسلام را به نسل جدید منتقل کنیم، ادامه داد: علما چراغ های روی زمین هستند و وظیفه آنها روشن کردن میدان و راه درست برای دانشجویان است.
در پایان این نشست انتخابات دبیرخانه شورای هماهنگی دانشگاه های منطقه ۳ برگزار و آقای دکتر جوادی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ارومیه با کسب اکثریت آرا بعنوان دبیر شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه ۳ انتخاب شد.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir