Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی حماسه 9 دی را وقوع انقلاب سوم در دل انقلاب اسلامی ایران توصیف و تصریح کرد: " اگر ماهیت واقعه 9 دی را درست شناخته بودیم به فتنه اخیر گرفتار نمی شدیم".

دکتر وحید جلال زاده که به مناسبت حماسه نهم دی در جمع دانشگاهیان در دانشگاه ارومیه سخن می گفت، افزود: ملت ایران در انقلاب 57 تکلیف خود را با استبداد داخلی و تعبیر امام راحل در انقلاب دوم و تسخیر لانه جاسوسی تکلیف خود را با جریان استکبار مشخص کردند تا نوبت به انقلاب سوم و حماسه 9 دی رسید.

وی تصریح کرد: در نهم دی ماه 1388 ملت ایران میثاق خود را با ولایت و رهبری تجدید کردند و آنهایی که از پیگیری آرمانهای انقلاب خسته شده بودند تکلیفشان مشخص شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در شناخت عامل یک آسیب و بیماری به خصوص یک بیماری مزمن به شناخت و راه های پیشگیری و درمان آن دست یابیم نباید دوباره به آن گرفتار شویم و فتنه و اغتشاشات اخیر نشان داد که اگر ابعاد واقعه 9 دی درست تبیین می شد در اغتشاشات اخیر کمتر آسیب می دیدیم.

وی گفت: درست است که در سالهای گذشته مراسمی برای گرامی داشت 9 دی برگزار کرده ایم و در رسانه ها ویژه برنامه زیادی منتشر می شود ولی معتقدم در ذات و ماهیت 9 دی شناخت لازم را پیدا نکرده ایم و از اصل 9 دی همچنان فاصله داریم.

دکتر جلال زداه دانشگاه را پیشران تفکر و اندیشه جامعه دانست و گفت، در پیروزیهای انقلاب از جمله دفاع مقدس، دستاوردهای علمی و هسته ای و در کل هرجا که دانشگاه زنگ اول را زده است مقام اول را دارد و انتظار می رود مجامع دانشگاهی، حوزه های علمیه، پژوهشکده ها و اندیشکده ها در تبیین چیستی، ماهیت، حقیقت و پشت صحنه جریانات پیرامونی جامعه از جمله حماسه 9 دی نقش آفرین باشند.

در این جلسه دکتر حیدری، مسئول بسیج اساتید آذربایجان غربی نیز 9 دی را مصداق بلوغ فکری و شخصیتی ملت ایران دانست و گفت، در این روز چهره واقعی دشمنان مشخص شد و جریان نفوذ، خیانت برخی از خواص و فریب خوردگی برخی از عوام با شکست مواجه شد.

گزارش صدا و سیما از این مراسم را در زیر مشاهده نمایید:

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir