Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دانشگاه ارومیه برای اولین بار وارد نظام رتبه بندی مدیریت سبز (Green metric) شده و رتبه 23 کشوری و 640 جهانی را کسب نموده است. 

دکتر بهمن حسینی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی دانشگاه ارومیه در این باره افزود: از سال 2010 سالانه سایت گرین متریک، دانشگاه‌ها را در حوزه مدیریت سبز ارزیابی می نماید که دانشگاه ارومیه نیز برای اولین با کسب 5215 امتیاز در رتبه 640 جهان از مجموعه 1050 دانشگاه و 23 کشوری در بین 50 دانشگاه قرار گرفت.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی دانشگاه ارومیه با اشاره به رتبه کسب شده و در نظر گرفتن پیشرفت پلکانی در رتبه بندی گرین‌متریک، بیان نمود: این رتبه  گواه مسیر صحیحی است که دانشگاه ارومیه در راستای مدیریت سبز و حفظ محیط زیست در پیش گرفته است و امید می رود با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش جمعی خانواده بزرگ دانشگاه با سرعت بیشتری در این مسیر حرکت کنیم.

دکتر حسینی با اشاره به اقدامات دانشگاه ارومیه در حوزه مدیریت سبز، گفت: از جمله مهمترین اقدامات انجام گرفته دانشگاه در این حوزه می توان احداث نیروگاه خورشیدی دانشگاه، کاشت درختان مقاوم در برابر کم آبی، نصب کنتور در واحدها برای پایش میزان مصرف گاز و برق، نصب درب اتوماتیک برای محدود کردن اتلاف انرژی در بخش های مختلف، نصب تایمر و سنسورهای کنترل سیستم‌های روشنایی، تحلیل میزان تولید پسماند در دانشگاه، نصب شیشه‌های دو جداره، عایقکاری لوله های آب گرم، مانیتورینگ موتورخانه‌ها و چندین مورد دیگر اشاره کرد.

لازم به ذکر است رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» توسط دانشگاه دولتی اندونزی انجام می‌شود. این رتبه‌بندی با هدف ارائه چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های کشورهای مختلف راه‌اندازی شده و از شش شاخص کلیدی «محیط زیست و زیرساخت»، «انرژی و تغییرات اقلیمی»، «مدیریت پسماند»، «آب»، «حمل و نقل»، و «آموزش» برای رتبه‌بندی مؤسسه‌ها استفاده می‌کند.

«گرین‌متریک» ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از 10هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شوند که فهرست مؤسسات برتر بر روی وب‌سایت این نظام رتبه بندی منتشر می‌شود.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir