Public Relations News Website

امروز

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه و رئیس ستاد استانی برگزاری آزمونهای سراسری در استان آذربایجان غربی در نشست مسئولین برگزاری آزمون های سراسری در شهرستان های استان و همچنین مسئولین حفاظت آزمون که به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت آزمون سراسری گفت: آزمون‌های سراسری به عنوان یک پدیده اجتماعی، بخش راهبردی از فرآیند آموزش عالی است که حاصل آن انتخاب افرادی شایسته برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزش عالی کشور است. بدون شک، کیفیت برگزاری این آزمون‌ها تأثیری مستقیم و چشمگیر بر کیفیت آموزش و سطح تخصصی نظام دانشگاهی و جامعه دارد.
دکتر علیجانپور در ادامه با اشاره به تغییر رویه مدیریت آزمونهای سراسری گفت: سازمان سنجش، بر مبنای نتایج بررسی‌های نظام‌مند خود و در جهت تعالی و تضمین کیفیت اجرای آزمون‌ها، درصدد است که مسئولیت برگزاری آزمون‌ها را در قالب سازمان اجرایی جدیدی تحت عنوان مدیریت استانی برگزاری آزمون‌های سراسری به دانشگاه‌های معین هر استان محول کند که این روند از آزمون سال بعد به طور کامل اجرا می شود.
رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اهداف این طرح افزود: تحقق عدالت در اجرای آزمون‌ها از راه مدیریت مؤثر استانی، بهبود فرآیند اجرایی، هماهنگی و هم‌افزایی عوامل استانی با تسهیل ارتباطات و تعامل مستمر و سازندۀ آنها، سرعت عمل در تصمیم‌گیری و بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت‌های استانی و تدارک و تمهیدات ارزیابی، اعتبار سنجی و نظارت دقیق و مستقیم بر فرآیند اجرای آزمون‌ها، از مهم‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌رود.
دکتر علیجانپور در پایان با اشاره به آمار آزمون سراسری در این نوبت گفت: ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ داوطلب در نوبت اول شرکت می کنند که از این میان 45 هزار و 426 داوطلب از استان آذربایجان غربی خواهند کرد. 23195 نفر در گروه علوم تجربی، 15589 نفر در گروه علوم انسانی، 2901 نفر در گروه علوم ریاضی، 1274 نفر در گروه هنر و نهایتا 2467 نفر در گروه زبان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

دکتر چهرگانی معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش نیز در این نشست با اشاره به سیاست های جدید سازمان سنجش گفت: آزمون دی ماه امسال آخرین آزمون خواهد بود که به صورت متمرکز از سوی سازمان سنجش مدیریت می شود و از سال بعد برگزاری آزمون ها بر عهده مدیریت استانی خواهد بود.
دکتر چهرگانی افزود: برگزاری این آزمون ها هم از بعد برگزاری صحیح آزمون ها و هم از لحاظ اخلاقی و امانت داری برای ما اهمیت بسیاری دارد. مسئولین برگزاری آزمون ها در حوزه های مختلف حتما سالن های آزمون را قبل از شروع به صورت کامل چک نمایند تا هیچ مشکلی از بابت نور، تهویه هوا، سیستم های گرمایشی و سایر موارد نداشته باشند.
در ادامه این نشست دکتر نیکروز مسئول حفاظت آزمون و دکتر مسعود اکبری دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش نیز مباحثی را در مورد نحوه برگزاری آزمون سراسری بیان نمودند.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir